صدور کارت ملی ایرانیان خارج از کشور عملیاتی شد

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۰۸:۵۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۴۰۱۸
صدور کارت ملی ایرانیان خارج از کشور عملیاتی شد
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: صدور کارت ملی ایرانیان خارج از کشور از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با ایجاد زیرساخت های لازم و فراهم کردن امکانات هم اکنون این کار عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید استان گیلان که با حضور مدیران و مسئولان استانی و جمعی از کارکنان ثبت احوال این استان برگزار شد با بیان اینکه هر فردی از بدو تولد تا پس از پایان عمر خویش با سازمان ثبت احوال در ارتباط بوده و این امر نشان از اهمیت این سازمان دارد، اظهارکرد: تک تک افراد و تمام آحاد جامعه چه شخصیت های حقیقی و چه حقوقی به نحوی از خدمات سازمان ثبت احوال بهره‌مند هستند. 

کارگر با بیان اینکه باید نگاه دیگری بر سازمان داشته باشیم، گفت: تایید هویت افراد بر عهده سازمان ثبت احوال بوده که این نشان از جایگاه بالای این نهاد است.

وی با اشاره به نظامات حاکمیتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: اگر در امور دقت شده و از فرصت‌های سازمان استفاده صحیح نماییم، می‌توانیم در جامعه موفق عمل کنیم و جایگاه سازمان را ارتقا بخشیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات سازمان ثبت احوال کشور منجر به رسمیت بخشیدن هویت افراد گردیده و به تبع آن تاثیر زیادی در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه می‌شود، افزود: هویت هر فرد در سازمان ثبت احوال تعریف شده و تمام افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این سازمان در ارتباط هستند و با توجه به نیازهای امروز کشور، ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور ضرورت دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه کار سازمان ثبت احوال تنها در صدور شناسنامه و کارت ملی خلاصه نمی‌شود، افزود: باید با شناسایی نیازهای مردم و جامعه، خدمات جدیدی به کشور ارائه دهیم که این امر نیاز به تحول  در سازمان دارد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه ثبت احوال و نیاز به انجام دقیق امور در تمام بخش های این سازمان ادامه داد: اقدامات سازمان ثبت احوال کشور نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد به این شکل که کشور و حاکمیت از خدمات این سازمان استفاده می کنند و وقفه در امور این سازمان می تواند مشکلات بسیاری ایجاد نماید.

معاون وزیر کشور اظهارکرد: برنامه اصلی سازمان ثبت احوال کشور حرکت به سمت سازمانی چابک، تمام الکترونیک و هوشمند است؛ درواقع سازمان ثبت احوال در راستای الکترونیکی و چابک سازی برای پیشبرد اهداف گام برمی‌دارد.

کارگر در ادامه به برخی اقدامات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم و توجه و تاکید این دولت بر ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل، صدور کارت ملی ایرانیان خارج از کشور از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با ایجاد زیرساخت های لازم و فراهم کردن امکانات هم اکنون این کار عملیاتی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون آمارها در دنیا ثبتی مبنا می باشد افزود: اقدامات این سازمان شفاف و فراگیر است و آمارهای موجود در ثبت احوال بسیار دقیق تر از برداشت های  میدانی و خوداظهاری ها می باشد که این امر اهمیت این سازمان را نشان می دهد.

کارگر با بیان اینکه باید افراد انقلابی، متدین، با دانش و متخصص را پیدا کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، گفت: سرپرست یک مجموعه در نظام اسلامی هم شرعا و هم قانوناً مسئول بوده و باید در تمام شئون نقش خود را به بهترین نحو ایفاء نماید و ضمن پاسخگویی به مردم، همدم و همراه همکاران خویش بر انجام وظایف باشد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مدیران باید روحیه انقلابی داشته باشند، اظهارکرد: سازمان ثبت احوال کشور استثنایی‌ترین سازمانی است که نیمی از آن را خانواده ایثارگران تشکیل داده و این نشان از جایگاه معنوی و انقلابی این سازمان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحول و استفاده از ظرفیت‌ها  در سازمان ثبت احوال، گفت: باید نقاط قوت و نیازها را شناسایی و در راستای اثر بخشی و اثر گذاری در جامعه و حاکمیت گام برداشته است.

گفتنی است، در پایان مراسم از زحمات حسن وفایی مدیرکل سابق ثبت احوال استان گیلان قدردانی شد و امیر حسن زاد به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز