سلسله نشست‌های تخصصی باید تبدیل به فرهنگ پیشگیری از مخاطرات شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۰۷:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۴۴۴۲
سلسله نشست‌های تخصصی باید تبدیل به فرهنگ پیشگیری از مخاطرات شود
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توجه به تذکراتی مثل تخلیه خانه و رهاسازی خودرو ضروری است و ممکن است تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یست‌وچهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه مدیریت بحران با عنوان «بررسی ابعاد مدیریت بحران سیلاب مردادماه سال 1401» در روز دوشنبه 24 مردادماه 1401 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی با حضور حدود 650 نفر از مسئولان، اساتید و علاقمندان به این حوزه به صورت برخط برگزار شد.

 پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، با ابراز تشکر از کسانی که در امداد و نجات و اسکان آسیب‌دیدگان سیل مردادماه امسال نقش داشتند، اظهار داشت: آگاه‌سازی از انواع مخاطرات و آثار آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت سیستم هشدار در این سانحه، از عملیات نجات جان افراد توسط هلال‌احمر  و امدادرسانی و انتقال مجروحان سخن گفت و اعلام کرد که حدود ۸۴ هزار  نفر توسط هلال احمر امدادرسانی شده و به منطقه امن منتقل شدند.

کولیوند در ادامه فرایند تخلیه امن روستاها و جابجایی مصدومان و برپایی اسکان اضطراری و خارج کردن گل و لای از خانه‌ها در مناطق آسیب‌دیده توسط هلال‌احمر را شرح داد و بیان کرد: بالگردهای هلال‌احمر همه عملیاتی بوده و کار عملیاتی پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: توجه به تذکراتی مثل تخلیه خانه و رهاسازی خودرو ضروری است و ممکن است تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز