صفر تا صد گردشگری مذهبی با ما بود/ برنامه ریزی دقیقه نودی صحت ندارد

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۰۸:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۷۷۹
صفر تا صد گردشگری مذهبی با ما بود/ برنامه ریزی دقیقه نودی صحت ندارد
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: اینکه بگوییم از 2 روز قبل هماهنگی ها انجام شده، صحت ندارد و اصلاً چنین چیزی امکان پذیر نیست، چطور می شود برای مثلاً یک گروه ترکیه ای که از 4 ماه قبل ثبت نام کردند 2 روز مانده به محرم برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، 22 مردادماه سال جاری خبری با عنوان گردشگری مذهبی را جهادی پیش بردیم/ وزارت گردشگری پای کار نمی‌آید روی خروجی خبرگزاری برنا قرار گرفت که حواشی زیادی را به همراه داشت.

در همین راستا سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در گفت و گو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا اظهار کرد: کل برنامه گردشگر مذهبی از لحظه ثبت نام ها در خارج کشور و برنامه ریزی برای تمامی تورها تا ارسال برنامه تورها به هتل ها، تولید محتوا و استقرار راهنماها با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است.

وی افزود: البته روحانیون مختلف هم بدون هیچ چشمداشتی به ما کمک کردند، حالا ممکن است اوقاف به انها کمکی کرده باشد اما نه تنها روحانیون بلکه هیچ فردی که در گردشگری معنوی فعال بوده، هزینه ای دریافت نکرده و همه با عشق و علاقه برای امام حسین (ع) کار کرده اند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره وضعیت پذیرایی از گردشگران گفت: من در جریان وضعیت یزد نیستم اما هرسال ما بحث غذا و فلسفه نذر را برای گردشگران توضیح می دادیم و اگر علاقه داشتند از غذای نذری استفاده می کردند.

فاطمی ادامه داد: حتی برخی از توریست ها بعد از آشنایی با شیوه پخت و فلسفه نذر، نیت می کردند تا هزینه بخشی از غذای یک حسینیه را تقبل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها برای حضور گردشگران از چندماه قبل شروع شده بود، افزود: اینکه بگوییم از 2 روز قبل هماهنگی ها انجام شده، صحت ندارد و اصلاً چنین چیزی امکان پذیر نیست، چطور می شود برای مثلاً یک گروه ترکیه ای که از 4 ماه قبل ثبت نام کردند 2 روز مانده به محرم برنامه ریزی کنیم؟

فاطمی ادامه داد: ما از لحظه ورود تور تا خروج، موظف به حمایت هستیم و امکان ندارد تور یک روزه به ایران بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدا قرار بر حمایت مالی بوده است، گفت: هیچ وقت بحث مالی مطرح نبوده، حتی روحانیون مبلغی که از خارج کشور می آمدند تا در این ایام کنار گردشگران خارجی باشند، هیچ پولی از ما نمی گرفتند و هر کسی به عشق امام حسین (ع) کار می کرد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: تمام تلاش ما استفاده از ظرفیت گردشگری معنوی در راستای تببین درست قیام عاشورا و خنثی کردن تبلیغات منفی بوده که خوشبختانه با عکس ها و فیلم هایی که توسط گردشگران در فضای مجازی منتشر شد، توانستیم به این هدف دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز