پیوند مردم ایران و عراق در موکب‌داری مشترک زبانزد جهان معاصر است

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۰:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۵۰۰۷
پیوند مردم ایران و عراق در موکب‌داری مشترک زبانزد جهان معاصر است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دقایقی پیش در نخستین همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی با تاکید براینکه تعظیم شعائر حسینی در جهان امروز روز به روز پر شورتر می شود، گفت: پیوند مردم ایران و عراق در موکب داری مشترک زبانزد جهان معاصر است و هر سال این پیوند محکمتر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نخستین همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی صبح امروز در بقعه شیخ صدوق برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این همایش در سخنانی گفت: در ثواب زیارت ابا عبدالله (ع) گفته‌اند که سبب درج حسنات و محو سیئات است و کسی که حضرت را زیارت نکرده باشد دچار حسرت یوم القیامه می‌شود در روایت دیگری آمده است کسی که اباعبدالله را زیارت کرده است مانند این است که خدا را زیارت کرده باشد.

وی ادامه داد: به شما اعزه و  زحمت کشان و کسانی که تمرین موکب داری دارد تبریک می گویم به خاطر راهی که انتخاب کرده‌اید.

خاموشی با تاکید بر اینکه پرچم ابا عبداالله الحسین (ع) سال به سال با پیشرفت دانش بشری برافراشته تر می شود، افزود: چون جبهه مقابل امام حسین (ع) جبهه جهل بود هر چه قدر علم و آگاهی بیشتر شود آشنایی با امام حسین (ع) بیشتر می‌شود. تجربه شیوع کرونا همین را نشان داد.

وی تصریح کرد:عده ای گمان می کردند که این دو سال فَترت و وقفه - البته هیئات مذهبی و کسانی احساس مسئولیت می کردند، در این دو سال بر آنچه وظیفه شان بود اهتمام کردند-  این جریان متوقف شود ولی در دهه اول محرم امسال عزاداری به صورت پرشورتر و پررونق تر از گذشته پیش رفت .

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تعظیم شعائر حسینی در جهان امروز روز به روز پر شورتر می شود، یادآور شد: بنده افتخار این را دارم که اعلام کنم سازمان اوقاف تعداد معتنابهی موکب در داخل ایران برای خدمت رسانی به مجموعه زائران ایرانی و در مداخل ورودی کشور برای میزبانی از زوار کشورهایی مثل پاکستان و آذربایجان  و همچنین در داخل عراق در خط نجف به کربلا در مجموعه سامرا و کاظمین و نقاط دیگر  برای خدمت رسانی به زوار اعتاب مقدسه فراهم کرده است.

خاموشی گفت: پیوند مردم ایران و عراق در موکب داری مشترک زبانزد جهان معاصر است و هر سال این پیوند محکمتر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان چند تذکر در مورد شرایط خاص اربعین امسال همچون گرمای هوا و افزایش تعداد زوار و لزوم تدابیر ویژه برای رفع مشکلات احتمالی پرداخت.

 

انتهای پیام/

نظر شما