جزئیات عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در پرونده شهید محیطبان نجفی

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۱:۵۴:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۵۰۶۷
جزئیات عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در پرونده شهید محیطبان نجفی
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص عملکرد این سازمان در پرونده محیطبان برومند نجفی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند پرونده محکومیت محیطبان برومند نجفی، اظهار کرد: پس از آن که قضات پرونده محیطبان نجفی رای خود را مبنی بر قتل عمد مرحوم فلاحی صادر کردند و رای به قصاص محیطبان دادند، ما وکیلی به نام آقای خلخالی را با پیشنهاد خانواده محیطبان نجفی برای او گرفتیم که روی پرونده کار می کرد. از حدود 9 ماه پیش هم دو وکیل به صورت افتخاری به روند دفاع از محیطبان پیوستند و مجموعا تیم وکالت به 3 نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پس از انتصاب  سلاجقه به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، حکم قطعی قصاص محیطبان نجفی در دیوان عالی کشور تایید شد، تصریح کرد: سلاجقه از ابتدای شروع فعالیت در سازمان حفاظت محیط زیست، در هیات دولت و قوه قضاییه به صورت مستمر پیگیر پرونده این محیطبان بودند و سرانجام با تلاش ایشان و مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و دفاع جدی که از محیطبان در دادگاه به عمل آمد، موفق به اعاده دادرسی پرونده برابر ماده 474 شدیم.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: موازی با اقدامات حقوقی، ما به دنبال جلب رضایت خانواده متوفی هم بودیم. به عنوان مثال، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری این موضوع به استان کرمانشاه سفر کرد که با وجود هماهنگی با پدر مقتول برای دیدار با دکتر سلاجقه و قول مساعد وی، در محل ملاقات حاضر نشد. دکتر سلاجقه یکبار هم به صورت تلفنی با ایشان حدود نیم ساعت صحبت و تلاش کرد رضایت خانواده مقتول را جلب نماید.

محبت خانی ادامه داد: خود من هم چندین بار برای ایجاد سازش و جلب رضایت این خانواده به کرمانشاه رفتم و با مسوولان محلی، ریش سفیدان و متنفذین جلسات زیادی برگزار کردیم اما متاسفانه خانواده فلاحی به هیچ عنوان حاضر به رضایت نبودند و مرتب می گفتند باید محیطبان بیاید پای چوبه دار و آنجا رضایت می دهیم که این هم می توانست یک ترفند باشد.

وی خاطرنشان کرد: حدودا 2 ماه پیش مبلغ 100 میلیون تومان برای هزینه وکالت آقای خلخالی از طریق اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به حساب خانواده محیطبان برومند نجفی واریز شد.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح موضوع قطع حقوق محیطبان نیز گفت: محیطبان برومند نجفی از پرسنل رسمی و پیمانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود و با سازمان قرارداد کارمعین داشت. برابر قانون چنانچه افراد با قرارداد کارمعین یک روز هم سر کار نیایند، حقوق آنها از سوی سازمان اداری و استخدامی قطع می شود. بنابراین سازمان نمی توانست کار غیرقانونی انجام دهد. اما اداره کل استان از محل هایی که در اختیار داشت مبالغی را هر 2 یا 3 ماه یکبار تحویل خانواده ایشان می داد. 

به گفته محبت خانی، صندوق ملی محیط زیست نیز در یک نوبت مبلغ 20 میلیون تومان به خانواده محیطبان نجفی پرداخت کرده است.  

وی در خصوص بحث شهادت محیطبان نجفی نیز تصریح کرد: محیطبان ما از قصاص مبرا شده و در رای صادره، قتل عمد به شبه عمد تبدیل شده بود. ایشان را در حین بدرقه و دست و پا بسته در یک عملیات ناجوانمردانه و تروریستی به شهادت رساندند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: ریاست سازمان حفاظت محیط زیست بعد از وقوع این حادثه پیگیری های گسترده ای هم برای دستگیری عامل جنایت و هم تایید بحث شهادت محیطبان نجفی انجام داده اند که انشاالله هرچه زودتر تحقق پیدا کند.


انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز