زاکانی: تامین منابع لازم برای برگزاری مراسم اربعین/ چمران: شهرداری تهران برای مراسم اربعین پیش قدم است

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۱:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۵۰۶۹
زاکانی: تامین منابع لازم برای برگزاری مراسم اربعین/ چمران: شهرداری تهران برای مراسم اربعین پیش قدم است
یکصد و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ظهر امروز به میزبانی تهران و با حضور علیرضا زاکانی، رئیس این مجمع، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برخی از مدیران و معاونان وزارت کشور و جمعی از شهرداران سایر کلانشهرهای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در نشست یکصد و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که ظهر امروز ( 26 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی از قبل در این مجمع برگزار شد و اثرات آن را بعضا دیدیم؛ در کنار آن واقعه مهم و عزیز اربعین را در پیش داریم که پیرامون آن با هم صحبت می کنیم و تامین منابع و مسائلی که درباره سازندگی ها خواهیم داشت از دیگر مباحث این نشست است.

شهرداری تهران بیان کرد: امیدواریم دست به دست هم دهیم و گام‌های بلندی در خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی برداریم.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امیدواریم این نشست به نتایج مثبت و خوبی منجر شود، اضافه کرد: همه شهرها مشکل دارند و شرایط اقتصادی که متاسفانه به وجود آمد باعث شد که دولت و شهرداری ها، به ویژه شهرداری تهران از زیر صفر شروع کردند ؛ بدهی های فراوانی که وجود دارد باعث شد که ما هنوز نتوانیم‌خودمان را به صفر برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسائل اربعین نیز در دستور جلسه  امروز است، تصریح کرد: اربعین یک نعمتی برای ما است که شهرداری تهران برای کمک به این مراسم پیش قدم شد و شهرداری های دیگر نیز یه میدان آمدند و ارتباط خوبی بین دو ملت ایران و عراق برقرار و این دو ملت در کنار هم یک امت را تشکیل دادند.

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در ادامه این نشست بیان داشت: پیگیری مطالبات شهرداری ها از دولت و محل جرائم پلیس راهور که بخشی از این مطالبات از طریق تهاتر وصول می شود، یکپارچه سازی سامانه پرداخت الکترونیک، تهیه آیین نامه درآمدهای پایدار شهری، آسیب شناسی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی و مشارکت با مرکز پژوهش های مجلس و سازمان شهرداری ها در خصوص تدوین قانون جامع مدیریت شهری از مهمترین موضوعات بررسی شده در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی مجمع است.

وی افزود: در حوزه آموزش؛ نسبت به طراحی و اجرای جایزه تعالی مدیریت شهری، استقرار مدیریت دانش در سطح شهرداری های کشور و مستندنگاری تجربه های موفق و ناموفق شهری اقدام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز