کاهش آمار سرقت پایتخت از ۲۹ به ۱۹ درصد

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۵۵۳۶
کاهش آمار سرقت پایتخت از ۲۹ به ۱۹ درصد
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کاهش سرقت در تهران خبر داد و گفت: در ۵ سال گذشته در استان تهران به ویژه پایتخت با اقدامات و تلاش‌های پلیس، سهم سرانه جُرم از ۲۹ به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، 33 درصد سرقت ها و جرائم کشور در استان و شهر تهران روی می دهد.

در همین راستا سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در برنامه سعادت آباد رادیو تهران با اشاره به جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت شورای تامین استان تهران گفت: علیرغم تلاش‌های پلیس و همکاری‌های دستگاه قضایی، هدف از تشکیل این جلسه هم‌افزایی با حضور دستگاه های دیگر از جمله خودروسازان، شهرداران و فرمانداران، نمایندگان برق و گاز و مخابرات و دیگر دستگاه‌ها است تا بتوانیم به اقدامات پیشگیرانه بیشتر برسیم. برای ساخت ساختمان و گرفتن مجوزهای لازم و پایان کار، تمامی ادارات باید مجوز بدهند به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت در آن لحاظ شده باشد. مجتمع های بزرگ مسکونی داریم که به امنیت آنها توجه نشده و حتی از نگهبان محله استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودرو ساز در این جلسه اظهار داشت: موارد زیادی در این جلسه مطرح شده که هر دو مدیر عامل توضیحاتی را در خصوص تغییرات خودروهای جدید برای ایمنی بیشتر ارائه کردند و قول دادند که اصلاحات جدی‌تری پیش بینی شود تا سارقان نتوانند به راحتی به سرقت اقدام کنند.

همچنین درباره این موضوع که چرا سرقت به صورت مکرر اتفاق می افتد؟ هم بحث شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای کاهش سرقت در حال انجام است گفت: بر اساس دستورالعمل اسفند سال گذشته که از سوی وزارت کشور و شورای امنیت کشور ابلاغ شده، دستگاه های دیگر باید کنار پلیس باشند تا بتوانیم سرقت ها را کاهش داده و امنیت روانی و آرامش جامعه را افزایش دهیم. در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت شورای تامین استان تهران درباره تمامی این موارد بحث و گفت و گو با هدف هم‌افزایی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به اینکه آیا در شورای تامین برای کمبود امکانات و نیروی انسانی فراجا اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: با تلاش های پلیس در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۷۵ درصد سرقت ها کشف می شوند که سرقت از بانک ملی یکی از این موارد بود. تاکید ما دستگاه‌‌های دیگر هستند که باید به تکالیف خود عمل کنند. ما از بی توجهی مردم و عدم هزینه برای امنیت در خودروها، مراکز تجاری و مسکونی هم ضربه می‌خوریم. عدم تناسب مجازات ها مورد دیگری است که در مورد آن بحث شده است.

سردار رحیمی از کاهش سرقت در تهران خبر داد و گفت: در ۵ سال گذشته در استان تهران به ویژه پایتخت با اقدامات و تلاش های پلیس، سهم سرانه جُرم از ۲۹ به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به یکی از شنوندگان از مهرآباد جنوبی که گفت سه بار از از منزلش سرقت شده، برای بار سوم سارق دستگیر و به پلیس تحویل داده شده اما بدون هیچ بازخوردی آزاد شده است، گفت: دستگیری با پلیس است اما تصمیم برای زندان یا آزادی در حیطه وظایف قوه قضاییه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به رویکرد جدید قوه قضایه در پیشگیری از وقوع جُرم، تشدید در اقدامات انجام خواهد شد؟ گفت: مطالباتی از دستگاه قضایی داشته ایم. ضمن اینکه قوه قضاییه همکاری و هم افزایی بسیار خوبی با پلیس داشته است اما در بسیاری موارد، تناسبی در مجازات و جُرم نیست به همین جهت مجرم گستاخ شده و به راحتی جُرم خود را تکرار می کند.ضمن اینکه ابهت پلیس هم بین مردم از بین می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز