گلایه ضرغامی از وضعیت ایرلاین ها

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۴:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۵۵۴۵
گلایه ضرغامی از وضعیت ایرلاین ها
وزیر میراث فرهنگی گفت: کشورهای رقیب در منطقه، سرمایه گذاری نجومی در این زمینه انجام می‌دهند اما در کشور ما به علت دیدگاه سنتی دچار عقب ماندگی تاریخی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در حاشیه هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا و شهرداران نقش بسیار مهمی در تحقق ماموریت های اصلی وزارتخانه در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارند.

وی افزود: بسیاری از حوزه های ماموریتی ما با یکدیگر تقاطع دارند، شورای عالی استان‌ها در خط مقدم ارتباط با مردم هستند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه گردشگری سیاست ها، توانمندی‌ها، انتظارات از شوراهای شهر و روستا مطرح شد؛ اگر تقسیم وظیفه به درستی انجام گیرد مردم شاهد نتایج مثبت آن خواهند بود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه گردشگری منبع درآمد پایدار برای شهرداری هاست عنوان کرد: مقداری توجه و سهل‌گیری در دادن مجوزها و تسهیلات و برخی معافیت ها و سرعت بخشیدن به حل مسائل قانونی در دست کار است و ما بر آن سرمایه گذاری می‌کنیم و شاهد نتایج آن خواهیم بود.

وزیر میراث فرهنگی درباره تقویت گردشگری در سراسر دنیا بیان کرد: کشورهای رقیب در منطقه، سرمایه گذاری نجومی در این زمینه انجام می‌دهند اما در کشور ما به علت دیدگاه سنتی دچار عقب ماندگی تاریخی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم‌.

وی با اشاره به استقبال گردشگران داخلی از سفر در ایام نوروز گفت: در زیرساخت ها از جمله جاده‌ها، مراکز اقامتی و ایرلاین ها مشکلات مهم ما هستند. وضعیت ایرلاین ها مورد تایید ما نیست چرا که قیمت ها به صورت نامتعادل افزایش پیدا می‌کند و هارمونی سفر رعایت نمی‌شود همچنین با کمبود خطوط هوایی در مناطق مختلف گردشگری مواجه هستیم؛ در این خصوص مستقلا با رییس جمهور جلساتی را برگزار کردم تا مشکلات بر طرف شود. 

ضرغامی درباره آخرین اقدامات در زمینه جام جهانی قطر تشریح کرد: ستاد قطر مدت‌هاست در وزارتخانه تشکیل شده و بخش های مختلف بررسی شده و اقدامات لازم صورت گرفته است. در حال حاضر معاون صنایع دستی در قطر به سر می‌برد تا تعهداتی که در این زمینه داریم متناسب با امکانات لازم انجام شود. 

وی ادامه داد: فرصت یک و نیم میلیون بازدیدکننده و تماشاگر مسابقات فوتبال موقعیت خاصی است چراکه زمان این رویداد محدود است و نوع گردشگران نیز متفاوت است‌. در کشور ستاد قطر تشکیل شده و ۱۰ دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند. هرچی پیش می‌رویم موانع موجود در قطر هم بیشتر روشن می‌شود. 

وزیر میراث فرهنگی درباره ایران هراسی در زمان جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: ایران هراسی توسط دشمنان کشور در حال انجام است، ما نیز برنامه ریزی لازم برای مقابله با این موضوع را انجام داده ایم و مردم نیز نباید بهانه به دست دشمنان بدهند. 

ضرغامی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم در زمینه ایرلاین‌ها و مراکز اقامتی عنوان کرد: ویزا برای گردشگرانی که از قطر می‌آیند رایگان خواهد بود. تسهیلات قرار دادیم تا انجا که می‌شود موانع را برداریم. هدف ما در مراکز اقامتی فقط کیش و قشم نیست و ما به دنبال فراهم‌کردن امکانات در سراسر کشور هستیم. 

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص کمپرها مجوز ها در زمینه پلاک ویژه را صادر کردیم و صاحبان کمپر به راحتی می‌توانند در سطح جاده تردد کنند و امیدواریم همه بخش های گردشگری رونق یابد.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز