جزئیات جلسه شورای عالی جوانان/ تعیین تکلیف جدید برای بانک مرکزی در راستای پرداخت وام ازدواج

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۱:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۵۶۵۹
جزئیات جلسه شورای عالی جوانان/ تعیین تکلیف جدید برای بانک مرکزی در راستای پرداخت وام ازدواج
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جزئیات چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، اولین جلسه شورای عالی جوانان در سال جاری و دومین جلسه در دولت سیزدهم عصر امروز با حضور آیت الله رئیسی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و‌گو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا در خصوص جزئیات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه بنا بر اعتراضات بسیار متقاضیان وام ازدواج نسبت به طولانی بودن و نامعلوم بودن مدت زمان انتظار برای ارجاع به شعب بانکی، بانک مرکزی مکلف شد حداکثر ظرف ۱۵ روز، متقاضیان را به شعب مربوطه ارجاع دهد.

وی با اشاره به تصویب یک آئین نامه تأکید کرد: همچنین آئین نامه ای مصوب شد که به موجب آن برای برگزاری ارزان‌تر جشن ازدواج جوانان، همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی موظفند حداقل ۲۰ درصد از مراکز آموزشی و فرهنگی خود شامل تالارها و سالن هاو باشگاه‌های خود را برای برگزاری جشن ازدواج رایگان در اختیار جوانان قرار دهند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در ادامه این جلسه مصوب شد کمیته های سامان ازدواج در سراسر کشور به ریاست فرمانداران و دبیری امور جوانان تاسیس و ضمن تجمیع ظرفیت های مردمی، بر اجرای آیین‌نامه فوق نظارت کنند.

‌یامین پور خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد معاونت امور جوانان هم به جهت نقش آفرینی موثرتر در دیپلماسی عمومی نسبت به راه اندازی مجمع جوانان سازمان اکو (و سایر ظرفیت‌های مشابه) با همکاری وزارت امور خارجه اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما