ضرغامی: روی حمل و نقل دریایی در بازی‌های جام جهانی قطر حساب خواهیم کرد

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۰:۲۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۵۹۱۴
ضرغامی: روی حمل و نقل دریایی در بازی‌های جام جهانی قطر حساب خواهیم کرد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای استفاده از حمل و نقل دریایی در بازی‌های قطر حساب خواهیم کرد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره معضلات گردشگری دریایی اظهار کرد: گرانی سوخت مهمترین معضل گردشگری دریایی بود که در این زمینه سوخت یارانه ای به تصویب رسید و در حال حاضر موج خوبی برای فعالان گردشگری ایجاد شده است و سرمایه گذاری در این زمینه برای افراد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه اشکالاتی که مجلس به این لایحه گرفته بود برطرف و ابلاغ شده است بیان کرد: برخی رسانه ها منتشر کرده بودند که سوخت یارانه ‌ای منتفی شد اما این مساله حل شده و به دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده است. 

ضرغامی درباره معضلاتی که در زمینه اسکله‌ها وجود دارد اشاره کرد و گفت : با رییس سازمان بنادر جلساتی را درخصوص رفع معضلات این امر برگزار کرده ایم علاوه براین باید به مردم برای اسکله‌سازی تسهیلات داده شود تا بخشی از اسکله‌ها به صورت خصوصی اداره شود.

وی با تاکید بر اینکه اروند نقطه بسیار مطلوبی برای رونق گردشگری دریایی است عنوان کرد: حاشیه اروند مصوبه دولت را برای انجام فعالیت های زیرساختی دریافت کرده است، دستگاه‌ها نیز امکانات لازم را در اختیارمان قرار داده اند. آن سمت رود عراقی‌ها در حال آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری هستند اما متاسفانه این سمت با خاکریز طولانی نیروهای مسلح پوشانده شده است که اخیرا با موافقت نیروهای مسلح درحال برداشتن آن‌ها هستیم‌ همچنین وزارت نفت اسکله خود را به علت عدم فعالیت در اختیارمان قرار داده است.

وی اسکله‌سازی، برطرف کردن مشکل سوخت و بنادر را از جمله اقدامات مطلوب این وزارتخانه برشمرد و افزود: به بخش خصوصی نیز کمک خواهیم کرد تا شناورهای تفریحی را به کشور بیاورد. در خصوص کشتی‌های کروز مذاکراتی انجام شده است. شناورهای تفریحی کوچکتر تا ۲۰۰ عدد قابلیت استفاده خواهند داشت. 

وزیر گردشگری در پایان تصریح کرد: گردشگری دریایی اگر شروع شود به سرعت پیش خواهد رفت و در صورت اینکه تا جام جهانی قطر انگیزه های لازم برای متقاضیان فراهم‌ شود، برای استفاده از حمل و نقل دریایی در بازی‌های قطر حساب خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما