مراقب شکست طرح دارویار در اثر تعارض منافع باشیم

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۴:۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۶۱۹۷
مراقب شکست طرح دارویار در اثر تعارض منافع باشیم
نماینده پیرانشهر در مجلس از وجود تعارض در بخش بهداشت و درمان کشور انتقاد کرد و گفت: طرح دارویار که اخیرا اجرا شده می تواند در اثر تعارض منافع دچار مشکل شود لذا باید مراقبت بیشتری کرد.

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار داشت: با اجرای طرح دارویار قرار بود که افزایش قیمت دارو بر عهده بیمه ها باشد اما با سابقه ای که در سازمان غذا و دارو وجود دارد و در دوران کرونا هم ثابت شد مطمئن هستم که این سازمان نمی تواند طرح دارویار را اجرا کند زیرا ما در نظام بهداشت کشورمان درگیر تعارض منافع هستیم؛ تعارض منافع می تواند طرح دارویار را با شکست مواجه کند.

وی افزود: نمی‌گویم که نظر دولت آن باشد که دارو گران نشود و ارز این حوزه به نفع مردم اصلاح نشود اما معتقدم که سازمان غذا دارو نمی تواند طرح دارویار را اجرا کند زیرا در آن سازمان تعارض منافع وجود دارد البته شاهد این تعارض منافع در بخش بهداشت و درمان کشور هستیم.

نماینده ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: اکثر مدیران ارشد سازمان غذا و دارو در شرکت های دارویی عضو موظف و غیر موظف هستند و بسیاری از کارمندان این سازمان از مدیران ارشد شرکت های دارویی هستند؛ این افراد چگونه می توانند طرح دارویار را اجرا کنند؟ نباید مدیران ارشد بهداشت و درمان کشور درگیر تعارض منافع باشند.

حسین پور تاکید کرد: در آینده نزدیک به دلیل تعارض منافع در سازمان غذا و دارو طرح دارویار با شکست مواجه می شود و بار گرانی دارو بر دوش مردم می افتد؛ اگر دل مان برای نظام سلامت کشور می سوزد نباید اجازه تعارض منافع در بهداشت و درمان کشور را بدهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما