اختصاصی برنا

هزینه پستی ارسال برگه‌های تردد اربعین حذف شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۰۸:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۹۹۹۵
هزینه پستی ارسال برگه‌های تردد اربعین حذف شد
با موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری شرکت ملی پست، هزینه پستی مرتبط با برگه های تردد ویژه اربعین از سبد هزینه زوار حذف شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در راستای خدمتگزاری به زائران اربعین و زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی موکب فاوا برای تسهیل؛ و تسریع در خدمات رسانی به زوار راه اندازی گردید.

در همین راستا زیرساخت های ارتباطی و  سامانه های مبتنی برفناوری اطلاعات متعددی راه اندازی و عملیاتی شده است با وجود تقاضای حداکثری، تمام تلاش ها برای خدمت رسانی با استفاده از راه کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است تا زوار با کمترین دغدغه و حداقل هزینه ها بتوانند به این زیارت مشرف شوند.

در همین راستا با موافقت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، هزینه پستی مرتبط با برگه های تردد ویژه اربعین از سبد هزینه زائران اربعین حذف شد.

تمدید رایگان گذرنامه زائران اربعین

سردار حاجیان سخنگوی پلیس نیز طی روزهای گذشته (بیشتر بخوانید) با اشاره به فرآیند تمدید 6 ماهه گذرنامه گفت: راهپیمایی عظیم اربعین فرصت بزرگی است تا همه شیعیان جهان با اشتیاق بدان وارد شوند و همه دستگاه‌های حاکمیتی از جمله پلیس وظیفه دارند حضور مردم در آن را تسهیل کنند. پلیس، با توجه به ماموریتی که دارد، چند وظیفه را دنبال می‌کند. یکی از این وظیفه‌ها صدور و کنترل گذرنامه‌هاست. همانطور که می‌دانید درخواست‌های زیادی برای گذرنامه شده بود و تراکم صدور گذرنامه را داریم و از سویی دیگر، مردم برای تمدید گذرنامه‌‌های خود باید هزینه می‌کردند. 

وی اضافه کرد: بنابراین پلیس به همتایان عراقی خود پیشنهاد داد گذرنامه‌هایی که تاریخ‌شان منقضی شده است، این امکان را داشته باشند که با دریافت مهر 6 ماهه تمدید یکبار خروج از مرز به مقصد عراق بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند. برهمین اساس، کسانی که تاریخ گذرنامه‌شان منقضی شده و یا تاریخ اعتبار آن کمتر از یک ماه است، از روز شنبه می‌توانند به اداره گذرنامه مراکز استان یا شهرستان‌هایی که این اداره در آن فعال است، مراجعه کرده و همکاران ما یک مهر تمدید 6 ماهه بر گذرنامه‌شان می‌زنند تا بتوانند یکبار خروج آنهم به مقصد عراق داشته باشند. این تمدید هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت

گذرنامه‌های فاقد اعتبار لازم زائران اربعین ۶ ماه تمدید می‌شود

گفتنی است، سید مجید میر احمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به مطالبی که در خصوص تردد زائران اربعین با وسائل نقلیه به گوش می رسد، اظهار کرد: از بیستم محرم به بعد، ضوابط و مقررات خاصی از جمله در مورد اتوبوس ها و خودروهای شخصی اعمال می شود و هیچ امکانی برای عبور این دستگاه ها نیست و آنچه در رسانه ها اعلام می شود فاقد اعتبار است.

میراحمدی افزود: بر اساس آخرین هماهنگی که دیروز با وزارت کشور عراق صورت گرفت، بنا شد گذرنامه هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند و یا حتی فاقد اعتبار هستند با تمهیداتی که اتخاذ شده توسط پلیس گذرنامه فراجا در مرز به مدت 6 ماه تمدید می شود و زائران می توانند بدون نگرانی در مرز گذرنامه خود را تمدید کنند.

مبلغ بیمه زائران اربعین نسبت به سال 98 ثابت ماند

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین  در پاسخ به سوالی در مورد بیمه زائران اربعین تصریح کرد: ما بر مبنای تاکید ریاست محترم جمهور در جلسه ستاد مرکزی اربعین اصل ارزان سازی این سفر را برای خودمان سرلوحه قرار دادیم. بنابراین مبلغ بیمه را نسبت به سال 98 ثابت نگاه داشتیم اما خدمات را 34 تا 100 درصد افزایش دادیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز