رئیس کمیته اربعین عراق: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند وارد عراق شوند

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۳:۴۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۷۵۰۲۳
رئیس کمیته اربعین عراق: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند وارد عراق شوند
مشاور وزیر کشور و رئیس کمیته اربعین عراق اعلام کرد اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند برای انتقال زوار از مرز‌ها تا محدوده برخی شهر‌های عراق وارد این کشور شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از صداوسیما، سرلشگر مهدی الفکیکی مشاور وزیر کشور و رئیس کمیته اربعین عراق با اعلام این خبر گفت: بدلیل ازدحام زوار و کمبود امکانات داخلی، اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند برای انتقال زوار از مرز‌ها تا محدوده برخی شهر‌های عراق وارد عمل شوند. ­

این اتوبوس‌ها از مرز شلمچه تا بصره، از مرز چذابه تا منطقه المرشح از مرز مهران تا کوت و از مرز خسروی تا منطقه جدیده الشط در استان دیاله تردد کنند. ­

مشاور وزیر کشور عراق افزود: با ارگان‌های مختلف عراقی در این‌باره هماهنگ شده و وزارت کشور عراق پیگیر هرگونه مشکل حمل و نقل زوار خواهد بود.

65478954

به گزارش برنا، اعلام ورود اتوبوس های در کشور عراق به دلیل کمبود امکانات حمل و نقل جهت تردد زائرین اربعین در حالی است که به دلیل ازدحام زائرین ایرانی در مرزها و کمبود زیر ساخت تردد و حمل و نقل در طرف عراقی، مرزهای ایران بسته شده و اجازه حضور زائرین جدید داده نمی شود و بر همین اساس گذرنامه ویژه موقت اربعین صادر نشده و هیچ بلیطی در ترمینال های فروخته نمی شود حتی بلیط های فروخته شده هم پس داده شده است.

به نظر می رسد طرف عراقی به دلیل کمبود زیرساخت های لازم جهت حمل و نقل و تردد زائرین اربعین و عدم هماهنگی های لازم دچار مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز