گزارش خبرنگار برنا از سرزمین نور؛

هفت منزل عشق؛ درنگ اول

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۰۸:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۱۹۲
هفت منزل عشق؛ درنگ اول
چند درنگ کوتاه بیشتر تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی نمانده و عاشقان امام حسین(ع) از هرسو در حال رساندن خود به سرزمین بلای تاریخ هستم، در این گزارش روایت خبرنگار برنا از هفت منزل مانده به اربعین ۱۴۰۱ بخوانید

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ برگزاری مراسم اربعین یکی از سنن حسینی است که قدمت زیادی میان عاشقان امام حسین(ع) دارد، عشاقی که البته فقط محدود به شیعیان و محبان حضرت نمی‌شوند، باید پذیرفت که اربعین در حقیقت یک راهپیمایی آخرالزمانی است که مردم جهان را به تفاوت هر رنگ، زبان، آیین و ... گرد هم می‌آورد تا آماده روز موعود و بر افراشته شدن پرچم نهضت جهانی امام زمان (عج) شوند.

نهضتی که امتداد عاشوراست

صبح روز یکشنبه درست هفت منزل مانده بود که اربعین ۱۴۰۱ فرارسد و من وارد دیار نور شدم‌. سرزمینی که بسیاری از ما اولین بار نامش را همراه با واژه راهیان نور شنیدیم، خوزستان، دیار نجیب ایران زمین که برای رسیدن به آن باید دوازده ساعتی قلب جاده‌های ایران را می‌شکافتیم،  مسیری که هر وجبش هزاران سخن از دل تاریخ دارد و هنوز بعد از گذشت ۴۲ سال ما را همصدا با نوای کاروان می‌کند.

کاروانی که اعضایش جوانانی پر شور و شعور بودند که شوق در آغوش کشیدن شش گوشه اباعبدالله آن‌ها را همسیر ابدی غافله عاشورایی حسین(ع) و امروز افتخارشان یدک کشیدن پیشوندهای شهید، جانباز، آزاده و رزمنده قبل از نام خود است.

آن‌ها از روز واقعه زندگی خود سربلند بیرون آمدند و لبیک گویان به فرمان ولی زمان خود به زیارت مولایشان حسین رفتند، آنقدر گفتند «کربلا، کربلا ما داریم میاییم» که بالاخره به مقصد رسیدند و چشم جانشان دشت بلا را درک کرد.

سلحشوری‌ها و جانبازی‌های همان‌ها است که یا حسین گفتند و ماشین وحشتناک جنگی بعثیان را زمین‌گیر کردند تا امروز ما قادر باشیم، پای به این سرزمین نورانی بگذاریم و کلمات را اینطور به رشته تحریر در بیاوریم، خبرنگار برنا گزارش می‌دهد...

خبرنگار برنا چه چیز را می‌تواند گزارش دهد جز این که ایمان به خدای حسین و عمل به سیره او جوانانی سلحشور را مقابل لشگریان پلیدی به صف کرد تا مسیر کربلا به قدس از هرزمانی در دسترس‌تر باشد.

صدامیان، آمریکایی‌ها و شیاطین انسان نمای داعش هریک در بازه‌ای سعی کردند تا مسیر عشق را ببندند و مانع طی طریق عاشقان در جاده عشق شوند اما وفای به عهد بسیجیان ایران، سلحشوری جوانان مقاومت در سرزمین‌های اسلامی و غیرت مدافعان حرم، آن‌ها را برای اجرای نقشه خود ناکام گذاشت.

اکنون برخلاف گذشته نه‌چندان دور که دیکتاتور بعثی مسیر عشق را می‌بست تا ساده‌اندیشانه مانع کاروان عشق شود، جاده باز است، ایرانی‌ها و عراقی‌ها نیز آشکارا به کمک هم می‌آیند تا عاشقان حسین(ع) از هرنقطه دنیا به منزلگه عشق خود برسند و این ممکن نبود اگر نهضت عاشورایی مردم ایران در سال ۵۷به ثمر نمی‌نشست.

چزابه اربعین

سفره کرم حسین (ع) 

یک نکته درباره اربعین حسینی پررنگ‌تر از هر مسئله دیگری است، این جلوگاه عاشقی را باید سفره کرم حسین(ع) دانست که مدیرش خودش است و عاشقانش را بهره‌مند از فضل خود می‌کند.

متاسفانه چندسالی است که هرگاه محرم و صفر از راه می‌رسد، صدای آه و ناله برخی از رسانه‌های غربی، عبری، فارسی از زبان خارج از ایران و برخی عربی‌ها بلند می‌شود که وا اسفا اهل عالم کجا نشسته‌اید که مریدان حسین(ع) پول فقرا را برای یک مراسم دینی خرج می‌کنند، حال اگر از تنافض‌های آن‌ها بگذریم که برای خرج ۶میلیارد پوندی کفن و دفن ملکه مسن تازه فوت شده انگلیس چنان روزه سکوت گرفته‌اند که گویی از مادر لال به دنیا آمده‌اند، باید یادآوری کنیم که مراسم‌های محرم، صفر و اربعین اتفاقا زیباترین جلوگاه نودوستی انسان‌ها و کمک به هم‌نوع توام با حفظ کرامت است.

هر راوی منصفی که قدم به این مسیر بگذارد، توان روایتی جز این را ندارد، طبعا من هم زمانی که پای به شهرک اربعینی چزابه گذاشتم، جز این ندیدم، حقیقتا این مرزها و گذرگاه‌ها، معبر عبور از دنیا، جاده عشق، صراط گذشتن از دنیازدگی و حرم امام حسین(ع) و شهدای کربلا تجسمی عینی از بهشت وعده داد شده است.

مردم در شهرک اربعینی چزابه، رنگ و بوی دنیا و زرق و برق‌هایش را ندارند، فقیر و غنی از یکدیگر قابل تمایز دادن نیستند همانطور که در محشر الهی ثروت فضیلت و فقر بی‌فضیلتی نمی‌آورد، کسی برای مال دنیا حرص نمی‌زند، بارها طی این چند ساعتی که در چذابه هستم دیدم هرکس هرچه در توان دارد با اصرار به دیگران می‌بخشد از دانه‌ای میوه تا پرسی غذا، بخشش‌هایی که بی‌حساب و کتاب و برای خدا انجام می‌شود، قرار نیست کسی آن‌ها را ببیند و برایشان کف بزند، هرچه هست به عشق حسین (ع) است، مردم خود مسئولان این مراسمند، بودجه‌اش مردمی است و لایحه آن در مجلس عرشی امام زمان (عج) تصویب شده به همین جهت هم هست که حساب و کتاب دنیایی رسانه‌های معاند این مکتب با واقعیت میدان جور در نمی‌آید.

شاید آن‌ها از سر حرص و عصبانیت خیلی صحبت‌ها انجام دهند اما واقعیت این است که سفره امام حسین (علیه السلام) بیش از هرکسی فقرا را عزتمندانه پذیرایی می‌کند و غم این رسانه‌ها نیز فقرا نیستند، زنده ماندن مکتب حسین (ع) است اما همانطور که یزیدیان با جدال و قتال نتوانستند نور حسین را کم فروغ کند به طور قطع بلندگوهای نوین دشمنان این مکتب هم در این مسیر موفق نخواهد شد.

IMG_20220912_003457

جامعه ورزش و جوانان خادم زائرین حسینی

همانطور که پیشتر اشاره کردم، انسان‌ها زمانی که وارد مرز می‌شوند و مسیر اربعین را شروع می‌کنند، حالا با هر عنوانی که باشد، اسم و رسم دنیایی خود را پشت سر می‌گذارند و خاضعانه به خدمت اباعبدالله و زائران ایشان در می‌آیند.

جامعه ورزش و جوانان نیز از این امر مستثنی نیستند، ورزشکاران، فعالان حوزه جوانان و مدیران ورزش و جوانان نیز با برپایی موکب اربعینی در مرز چزابه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در کنار ورزشکاران و جوانان هریک در تلاش هستند، سهمی در سفره کرامت اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

گزارش‌های تکمیلی از جلوه‌های زیبای خدمت جامعه ورزش و جوانان کشور به زودی در خروجی‌های خبرگزاری برنا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز