استقرار ۴۰ دستگاه هوشمند دریافت خودکار پسماند در پایتخت

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۱:۵۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۷۳۲۱
استقرار ۴۰ دستگاه هوشمند دریافت خودکار پسماند در پایتخت
معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند گفت: ۴۰ دستگاه آر.وی.ام(دریافت خودکار پسماند) در پایتخت پسماندهای خشک شهروندان را بصورت کاملا هوشمند دریافت و معادل ریالی آن را به شهروندان پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شادی مالکی اظهار داشت: تعداد ۵۴ دستگاه  آر.وی.ام(دریافت خودکار پسماند) از تیرماه سال گذشته از طریق برنامه توسعه سازمان ملل تامین شد و تا کنون تعداد ۴۰ دستگاه آن با توجه به نیاز سنجی انجام شده در سطح پایتخت استقرار یافته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه دریافت خودکار پسماند خشک بصورت کاملا هوشمند طراحی شده  که با پردازش تصویر، انواع پسماند را شناسایی می کند،  افزود: این دستگاه بطری‌های خالی و استفاده شده ( بطری های آب و سایر نوشابه ها از جنس پلاستیکی و آلومینیومی) را  دریافت کرده و در مقابل، رسیدی برای دریافت پول یا اوراق بهادار دیگر به کاربر ارائه می‌دهد.

مالکی ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهروندان از این طرح مدیریت شهری گفت: ۱۵ دستگاه آر.وی.ام در میادین میوه و تره بار،  ۴عدد از این دستگاه ها در پایانه های شرق، غرب، جنوب و بیهقی و ۳۳ دستگاه نیز به مناطق تحویل داده شده که با توجه به نیاز سنجی در سطح منطقه مستقر کنند.

معاون امور مناطق سازمان  مدیریت پسماند با اشاره به استقرار ۲ دستگاه دریافت خودکار پسماند خشک در محل برج میلاد، در خصوص مزایای کاربرد دستگاه آر.وی.ام گفت: خدمات رسانی در هر ساعت شبانه روز ، ممانعت از دسترسی زباله گردها به پسماند خشک و فرهنگ سازی تفکیک پسماند در مبدا  از طریق ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان از مهمترین ویژگی‌های زیست محیطی  این دستگاه است.

مالکی با بیان این که این دستگاه‌ها با هدف هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهر تهران تامین شده است،خاطر نشان کرد: این دستگاه ها  با ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان به ارتقاء تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک در مبدا کمک کرده و در نهایت سبب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری  و  ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما