علت بروز اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی در کارمندان چیست؟

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۲۳:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۹۵۵۸
علت بروز اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی در کارمندان چیست؟
متخصص طب فیزیکی و توان بخشی درباره اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی در کارمندان توضیحاتی ارائه داد.

ساسان صادقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی کارکنان سیستم اداری اظهار کرد: یکی از مهم ترین علل غیبت از کار و ناتوانی کارمندان بروز اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی است. شایع ترین اختلالات در میان این افراد در ناحیه گردن، کمر و شانه مشاهده می شود.

وی ادامه داد: این اختلالات در افرادی که ساعات طولانی پشت کامپیوتر می نشینند و سابقه کار طولانی بیش از 5 سال دارند بیشتر دیده می شود.  سندرم درد مایوفاسیال که باعث درد در عضلات فوقانی پشت می شود و گاها به سمت شانه و دست انتشار می یابد که معمولا در کارکنانی که ساعات زیادی پشت سیستم می نشینند و سر رو به جلو دارند فشار زیادی را به عضلات گردن متحمل می کند بیشتر دیده می شود.

صادقی درباره عوارض پشت سیستم نشستن کارمندان بیان کرد: گردن به جلو، قوز و انحراف ستون فقرات ازجمله عوارضی است که کارمندان را تهدید می کند و درصورت عدم توجه به آن این موارد باعث بروز آرتروز در سال های آینده می شود بنابراین اصلاح، درمان و پیشگیری بسیار حائز اهمیت است.

 پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی با اشاره به راه های درمان این بیماری عنوان کرد: رعایت اصول ارگونومیک و نحوه صحیح نشستن ازجمله راه های درمان این اختلال است. انجام حرکات اصلاحی و ورزش دو تا سه مرتبه در طول روز نیز راه های  دیگر درمان این اختلال است.

وی در پاسخ به این سوال که فشار عصبی باعث تشدید این درد می شود یا خیر گفت: سرما، بی تحرکی و استرس های شغلی می تواند باعث تشدید دردهای پشت و شانه شود و زمینه را برای شروع آرتروز ایجاد کند 

صادقی درباره درمان های خانگی این درد ها تصریح کرد: توصیه ما به کارمندان این است که بیشتر از یک ساعت در پوزیشن نشسته نباشند و حتما پس از این زمان 5 تا 10 دقیقه نرمش و کشش داشته باشند همچنین ورزش ها و حرکات اصلاحی را دو تا سه مرتبه در طول روز انجام دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز