ورود ۲ هزار معلم تربیت بدنی به آموزش و پرورش

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۱:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۰۶۰۰
ورود ۲ هزار معلم تربیت بدنی به آموزش و پرورش
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از افزایش 2 هزار معلم تربیت بدنی به کادر معلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛صادق ستاری ‌فرد  معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش با حضور در گفت و گویی با موضوع ارائه برنامه‌های معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت برای زنگ ورزش مدارس در سال تحصیلی جدید ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، اولیا و خانواده‌ ها اظهار کرد: بعد از 3 سال وقفه در آموزش‌های حضوری به دلیل پاندمی کرونا، این آموزش‌ها از سر گرفته شد، بنابراین نیاز بود با توجه به موج کم تحرکی در جامعه، به ویژه در بین دانش‌آموزان، برای اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و ایجاد فضایی پرنشاط برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: در این راستا هزار مجموعه ورزشی تحت عنوان طرح شهید خرازی به صورت رایگان در روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار مادران و دختران و پدران و پسران قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در کنار این طرح، طرح شهید سلیمانی را با هدف ایجاد2100   فضای ورزشی اجرا کردیم؛ در این طرح حدود هزار فضا در 6 ماه گذشته ایجاد شد 5 هزار فضای ورزشی داشتیم که در 6 ماه گذشته با همت همکارانم در معاونت تربیت بدنی و سلامت استان‌های سراسر کشور هزار فضا به بهره برداری گرفته است و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

آزادسازی  933 مجموعه ورزشی 

ستاری فرد افزود: هدف گذاری ما بهره برداری هزار مجموعه بود که تاکنون 933 مجموعه ورزشی آزاد سازی شده است و با هدف مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی و تحقق سیاست دولتی یعنی مردمی بودن فعالیت‌ها، این امر شکل گرفت. هر هفته 38 هزار مادر و دختر و بیش از 33 هزار پدر و پسر از مجموعه‌های ورزشی به صورت رایگان استفاده کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار داریم که با شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس استقبال از این طرح بیشتر شود.  

بهره برداری 1500فضای درون مدرسه تا اواخر مهرماه

وی اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی تاکنون هزار فضای ورزشی درون مدرسه ای ایجاد شده است که تا هفته تربیت بدنی و در اواخر مهرماه 1500 فضا به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهارکرد: در شروع سال تحصیلی جدید 2 هزار معلم تربیت بدنی به کادر معلمان ما اضافه می‌شوند ما سعی کردیم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده 28  همچنین جذب قهرمانان ورزشی، کمبود معلمان ورزش و تربیت بدنی را جبران کنیم.

ستاری فرد تصریح کرد: توجه به توسعه ورزش در دوره ابتدایی در مدارس پسرانه در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا طرح شهید طوقانی اجرای ورزش زورخانه ای و باستانی در صبحگاه مدارس را دنبال می‌کنیم همچنین آموزش ورزش شنا در دوره سوم ابتدایی و آموزش ورزش طناب زنی در دوره چهارم ابتدایی نیز دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش و همراهی سازمان برنامه و بودجه 100 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات ورزشی پیش بینی شده است و به زودی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا مدارس مهرماه از اقلام ورزشی مورد نیاز استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز