۱۲۲ محله تهران فاقد میدان میوه و تره بار هستند/ مناسب سازی ۱۵ میادین تره بار در سالجاری

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۴:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۰۶۳۷
۱۲۲ محله تهران فاقد میدان میوه و تره بار هستند/ مناسب سازی ۱۵ میادین تره بار در سالجاری
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: سالجاری براساس برنامه‌ای که داشتیم باید ۱۵ بازار را مناسب سازی می‌کردیم که تا پایان سال تمام وظیفه محول شده انجام خواهد شد و در حال حاضر بین ۷ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره محلات پر جمعیت فاقد میوه و تره بار، اظهار داشت: با افتتاح ۵ بازار و کلنگ زنی ۱۴ نقطه در پنجمین شنبه «امید و افتخار» حدود نیم میلیون نفر در سیطره دریافت خدمات ما قرار می‌گیرند و سالانه ۲۰ هزار محصول را به شهروندان ارائه می‌کنیم؛ ۷ محله‌ای که فاقد بازار بودند با افتتاح و کلنگ زنی این موارد واجد بازار می‌شوند.

فصاحت درباره جزییات پنجمین شنبه «امید و افتخار» گفت: در پنجمین شنبه امید و افتخار در ۱۴ نقطه و ۷ منطقه کلنگ زنی احداث میادین میوه و تره بار زده شد. علاوه بر این شاهد افتتاح ۳ مجموعه و توسعه ۲ میدان بودیم. این ۱۴ نقطه تا پایان سال و اوایل سال آینده به مرحله افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره تعداد میادین میوه و تره بار متناسب با سرانه جمعیتی محلات، تصریح کرد: ۱۲۹ محله داشتیم که فاقد بازار و بازارچه بودند، که بعد از افتتاح‌ها و کلنگ‌زنی‌های صورت گرفته در روز شنبه، به ۱۲۲ مورد رسیدند. در ۱۱ محله براساس شاخص‌های ما منطق ایجاد بازار وجود ندارد، اما سایر موارد در دست کار است تا پایان ۱۴۰۲، ۲۰۰ بازار جدید را کلنگ زنی و افتتاح کنیم.

تا پایان سال ۱۴۰۲ همه محلات تهران بازار میوه و تره بار دارند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: با این اقدامات تمامی محلات ما دارای بازار خواهند شد و برخی از محلاتی که شاخص جمعیتی بیشتری دارند، ۲ بازار خواهیم داشت.

فصاحت با تاکید بر اینکه برنامه ما تا پایان سال ۱۴۰۲ این است که کلیه محلات را واجد بازار کنیم، اضافه کرد: ۱۱۸ محلات در اولویت ما هستند و یکی از شاخص‌هایی که برای احداث بازار در نظر داریم جمعیت است و براساس آن اقدامات را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به مناسب سازی میادین میوه و تره بار، اظهار کرد: تمام بازارهای جدید التاسیس مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت و سایر گروه‌های خاص است. امسال براساس برنامه‌ای که داشتیم باید ۱۵ بازار را مناسب سازی می‌کردیم که تا پایان سال تمام وظیفه محول شده انجام خواهد شد و درحال حاضر بین ۷ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

15 بازار میوه و تره بار در مرحله تخریب و نوسازی است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به بهسازی میادین میوه و تره بار، گفت: امسال حدود ۱۶ بازار را در دست بهسازی داشتیم که به جزو یک مورد، ۱۵ بازار دیگر به طور 100 درصد بهسازی شده است فقط بازار جماران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در دست انجام است.

فصاحت اضافه کرد: علاوه بر این ۱۱ بازار نیز در دست ایمن‌سازی داریم و سازمان آتش‌نشانی این موارد را معرفی کرده است، بسیاری از بازارها فرسوده بودند. پیشرفت فیزیکی این موارد از ۱۰ درصد تا 100 درصد است. ۶ بازار ایمن سازی شده، 2 بازار بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از بازارها ۳۰ درصد و یکی دیگر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ بازار را در پروژه تخریب و نوسازی در دست داریم که 2 پروژه شروع شده است، امسال نیز ۱۵ بازار دیگر را نیز تخریب و‌ نوسازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما