قورباغه ای نشستن تاثیری بر چرخش لگن کودکان ندارد

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۳:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۰۷۴۳
قورباغه ای نشستن تاثیری بر چرخش لگن کودکان ندارد
متخصص طب فیزیکی و توان بخشی گفت: والدین کودک را به علت قورباغه ای نشستن سرزنش می کنند و تصور دارند این طرز نشستن باعث چرخش لگن در کودکان شود درصورتیکه این فرضیه صحیح نیست و قورباغه ای نشستن باعث تشدید چرخش لگن و گذاشتن پا به داخل نمی شود.

ساسان صادقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره شایع ترین اختلالات استخوانی و عضلانی در بین کودکان اظهار کرد: اختلال در ناحیه تحتانی و پا از جمله شایع ترین اختلالات کودکان تا سنین نوجوانی است که با انجام حرکات اصلاحی قابل درمان است.

وی با تاکید براینکه کف پای صاف بیشترین علت مراجعه والدین به کلینیک های درمانی است بیان کرد: این اختلال تا 5 سالگی نیاز به درمان خاصی ندارد و بسته به میزان صافی کف پا و شدت انحراف در مچ با استفاده از کفی مناسب و صندل طبی می توان به بهبود فرم دهی و قوس پا کمک کرد.

صادقی با اشاره به انحرافات در ناحیه زانو عنوان کرد: زانوی پرانتزی تا 2سالگی نیازی به اقدام ندارد اما پس از آن باید این اختلال پیگیری شود علاوه براین زانوی ضربدری نیز تا 7سالگی نیاز به پیگیری درمانی ندارد اما درصورت تداوم باید به پزشک متخصص مراجعه شود که در موارد شدید برای بیمار استفاده از بریس تجویز می شود.

 پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی ادامه داد: یکی دیگر از اختلالات شایع راه رفتن رو به داخل کودکان است که باعث زمین خوردن آنان می شود و بسته به اینکه چرخش از زانو، ساق پا، مچ پا و لگن باشد درمان های متعددی برای آن وجود دارد. درصورت عدم رعایت این نکات این معضل در دراز مدت باعث تشدید انحراف و ایجاد دردهایی در نقاط مختلف بدن می شود و اختلالاتی را در آینده برای افراد ایجاد کند.

وی درباره عوارض قورباغه ای نشستن کودکان خاطرنشان کرد: در این موارد دیده شده که والدین کودک را سرزنش می کنند و تصور دارند این طرز نشستن باعث چرخش لگن در کودکان شود درصورتیکه این فرضیه صحیح نیست و قورباغه ای نشستن باعث تشدید چرخش لگن و گذاشتن پا به داخل نمی شود.

صادقی تصریح کرد: موارد خفیف اختلال قورباغه ای نشستن را تا 13سالگی پیگیری میکنیم و در بیش از 90 درصد این چرخش در کودکان اصلاح می شود و درصد کمی نیاز به جراحی دارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
0
اگه باعث چرخش نمیشه چطور تعداد کمی شون ب جراحی نیاز پیدا میکنند..پس حتما باعث چرخش میشه

ما تعدادی از بچه های فامیل ب شکل قورباغه ای مینشستن الان مچ پاشون و زانوشون کج شده و تو راه رفتن کاملا این اینحرافا مشهوده
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز