توزیع تجهیزات آتش نشانی بین شهرداری ها

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۱۸۳۹
توزیع تجهیزات آتش نشانی بین شهرداری ها
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از توزیع ماشین ، تجهیزات آتش نشانی دربین شهرداری های واجد شرایط به مناسبت روز آتش نشانی وایمنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای مسئولیت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای پشتیبانی، حمایت و هدایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: موضوع ارتقای توان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در محورهای مختلف ازجمله تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی، برگزاری مسابقات عملیاتی ـ ورزشی در دستور کار وزارت کشور و سازمان است.

وی ادامه داد: بر این اساس با پیگیری‌های صورت گرفته، تأمین اعتبار برای خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی بالغ‌ بر 10 هزار میلیارد ریال طی سال گذشته و سال جاری صورت پذیرفته است.

جمالی نژاد افزود: خرید و توزیع11 دستگاه خودروی نردبان هیدرولیک آتش‌نشانی، 108 دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین آتش‌نشانی، 500ست حفاظت فردی و 60 ‌ست امداد و نجات ازجمله این تجهیزات و ماشین‌آلات است که به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی در بین شهرداری‌های واجد شرایط توزیع خواهد شد. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: طی سال‌های اخیر با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، تأکید ویژه‌ای بر اهمیت ایمنی در شهرها و نقش مهم دستگاه‌های متولی و مسئول در حوزه ایمنی شهری ازجمله سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در ابعاد مختلف زندگی مردم صورت گرفته است.

 وی درادامه عنوان کرد: بنابراین این سازمان‌ها می‌بایست با پیگیری مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق برای پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح با جلب مشارکت اقشار مختلف مردم همچنین ارتقای توان عملیاتی وامدادی، شرایط ایده آلی را برای جامعه فراهم آورند تا بتوانیم شاهد اطمینان‌بخشی هرچه بیشتر آتش‌نشانی‌ها به عموم مردم باشیم.

جمالی نژاد همچنین ضمن تأکید بر اهمیت شغل آتش‌نشانی گفت: در حرفه آتش‌نشانی مواجهه با سوانح ازجمله آتش‌سوزی پایانی ندارد و همواره شاهد رشادت‌ها و ازخودگذشتگی آتش‌نشانانی هستیم که برای نجات جان همنوعان دل به حادثه می‌زنند و داستان‌های قهرمانانه‌ای را همچون حادثه مترو پل آبادان رقم می‌زنند.

 همچنین ابراز امیدواری کرد که آتش‌نشانان و امدادگران کشور با بهره‌گیری از دانش تخصصی و حفظ آمادگی جسمانی لازم در کنار بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای امدادی در تحقق هدف عالی سازمانی خود در خدمت‌رسانی به مردم بیش‌ از پیش موفق باشند.

انتهای پیام/

نظر شما