نونوار شدن ۱۶۰۰ مدرسه در ایران در سال تحصیلی جدید

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۱۲:۴۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۲۰۳۶
نونوار شدن ۱۶۰۰ مدرسه در ایران در سال تحصیلی جدید
سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در حال حاضر ۶۴۰۰ پروژه در دست ساخت دارد که مسئولان این سازمان تخمین زده‌اند برای اتمام این پروژه‌ها در مجموع حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا،  ۱۶۰۰ مدرسه، ۹ هزار کلاس درس با زیربنایی بیش از یک میلیون و دویست هزار متر مربع در سراسر کشور؛ سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که بسیاری از پروژه‌های ساخت و نوسازی مدارس به بهره برداری رسیده‌اند.

بیشتر این مدرسه‌ها در مناطق کم برخوردار، مناطق روستایی و عشایری است. کودکانی که تا سال‌های قبل در مدارس خشکه چین، مدارس سنگی و کاهگل در فضایی تاریک و نمناک درس می‌خواندند؛ از امسال می‌توانند در مدارسی درس بخوانند که بهترین و مستحکم‌ترین سازه روستا یا بخش و شهرستانشان است.

برای ساخت این پروژه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و پیش بینی می‌شود ۲۷۰ هزار دانش آموز از این فضاهای جدید آموزشی استفاده کنند. عمده این دانش آموزان تاکنون هیچ گاه در مدارس مجهز درس نخوانده بودند؛ حتی بخشی از آنها نیز به دلیل در دسترس نبودن فضاهای آموزشی از تحصیل جامانده بودند.

مدرسه نوساز اگر تجهیزات لازم برای تحصیل را نداشته باشد بی فایده است. برای همین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دو هزار میلیارد تومان هم تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی خریداری کرده است. بخشی از این تجهیزات برای مدارس نوساز و بخشی دیگر برای رفع کمبود دیگر مدارس در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته مسئولان سازمان نوسازی، ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ فقط برای خرید لوازم مورد نیاز هنرستان‌ها از قبیل دستگاه فرز و انواع موتور خودروها اختصاص یافته است. اقلامی که سال‌ها مورد نیاز هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش بود برای اولین بار امسال خریداری شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز