سیل پاکستان ۳ میلیون کودک را برای یک و نیم سال بی مدرسه کرد

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۱۸:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۸۲۰۵۰
سیل پاکستان ۳ میلیون کودک را برای یک و نیم سال بی مدرسه کرد
مقامات پاکستان روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کردند: به دلیل خسارات جدی که سیلاب‌های ویرانگر و مرگبار اخیر در این کشور به بسیاری از مدارس وارد کرده، حدود سه میلیون کودک ممکن است دست‌کم یک نیم سال تحصیلی را از دست داده و از ادامه تحصیل جا بمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مقامات پاکستانی می‌گویند در پی باران‌های شدید موسمی و سیل‌های وسیع ناشی از آن که احتمالا به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است، بسیاری از کودکان پاکستانی ممکن است حداقل یک ترم تحصیلی خود را به دلیل خسارات جدی که به مدارس وارد شده از دست بدهند.

مقامات "کمیسیون برنامه ریزی و اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی" پاکستان گفته‌اند: شرایط فوق این نگرانی را ایجاد کرده که دست‌کم ۲.۸ میلیون کودک در سراسر کشور ممکن است یک نیم سال تحصیلی را از دست بدهند و نتوانند به مدرسه بروند.

آنها همچنین خاطر نشان کردند که پاکستان، یونیسف و سایر آژانس‌ها تاکنون تعداد زیادی مراکز آموزشی موقت ایجاد کرده‌اند.

مقامات محلی نیز مراکز آموزشی موقتی را در مناطق سیل زده ایجاد کرده اند تا کودکان بتوانند به تحصیل ادامه دهند با این حال آنها تاکید دارند که این اقدامات با توجه به مقیاس تخریب، کافی نیست.

سیل بی‌سابقه از اواسط ژوئن تاکنون بیش از ۳۳ میلیون نفر را در مناطقی از این کشور تحت تأثیر قرار داده، میلیون‌ها هکتار زمین را زیر آب برده و زیرساخت‌ها از جمله امکانات آموزشی را ویران کرده است.

بنابر اعلام اداره آموزش محلی، در استان جنوبی سند، منطقه‌ای که بیشترین خسارت را در پاکستان دیده، سیل به حدود ۱۵ هزار مدرسه آسیب رسانده که ۲.۴ میلیون کودک در آنها ثبت نام کرده اند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس،، سیل پاکستان تاکنون ۱۶۶۶ کشته برجای گذاشته و به ۶۴۳ مدرسه در بلوچستان، ۱۰۹ مدرسه در پنجاب و ۲۸۷ مدرسه در استان های خیبر پختونخوا خسارت وارد کرده است.

همچنین بر اساس داده‌هایی که روز چهارشنبه توسط اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی منتشر شد، اکثر کشته‌شدگان یا آسیب‌دیدگان این فاجعه زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز