۹ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت سالمند هستند

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۳:۵۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۲۳۷۱
۹ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت سالمند هستند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت حدود 45 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که 9 درصد از این جمعیت سالمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی ناصحی  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در همایش بزرگداشت روز جهانی سالمند، اظهار کرد: بیمه سلامت حدود 45 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که نزدیک به 9 درصد آنها یعنی 3 میلیون و 768 هزار و 212 نفر سالمند هستند و در 5 صندوق زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت خدمات می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید سالمندان را طوری تربیت کنیم که به جای شکست و آسیب امکان رشد در ناملایمات را  فراهم کنیم، درباره خدمات بیمه سلامت ادامه داد: در سطح یک با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت 14خدمت حداقلی مراقبت‌های اولیه نظیر خدماتی در راستای فشار خون و دیابت و... را پوشش می‌دهیم. در سطوح دو و سه خدمات مختلفی از جمله مشاوره روانپزشکی، جراحی‌های قلبی و سرطان‌ها و... با پوشش مناسب تر انجام می‌دهیم. سازمان بیمه سلامت 90  درصد بخش بستری و 70 درصد بخش سرپایی را پرداخت می‌کند.

ناصحی در پایان با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن در دوره سالمندی، تاکید کرد: بیمه‌ها باید در حوزه پیشگیری نیز کار کنند تا فضایی ایجاد شود که سالمندان در سنین بالا کمتر دچار بیماری‌های مزمن شوند و در این راستا باید کارهای علمی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما