رئیس جمهور به ضرغامی چه قول هایی داد؟/ تصویب انتقال وزارت خارجه از میدان مشق

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۸:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۸۳۲۲۴
رئیس جمهور به ضرغامی چه قول هایی داد؟/ تصویب انتقال وزارت خارجه از میدان مشق
وزیر گردشگری گفت: قرار است وزارت خارجه به مکان دیگری منتقل شود، این موضوع تصویب شد و اگر این اتفاق بیفتد تا حد زیادی مسئله موزه ملی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه مراسم اختتامیه هفته گردشگری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور در دیداری که امروز از موزه ملی ایران داشت نظام مسائل خود را حوزه مطرح کرد، همچنین گزارش‌هایی از سه حوزه کاری وزارت میراث فرهنگی را ارائه دادیم و دستوراتی نیز صادر شد. ما از سال‌ها قبل تلاش می‌کردیم تا فعالان صنایع دستی بیمه شوند.

وی گفت: برخی از افراد و هنرمندان مستقل کار می‌کنند و کارفرما ندارند. بیمه شدن این افراد هزینه زیادی لازم داشت. رئیس جمهور موافقت کرد تا ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی بیمه شوند. معاونت صنایع دستی نیز مسئول پیگیری آن شد تا با برنامه ریزی دقیق، کسانی که در اولویت قرار دارند بیمه شوند.

وی افزود: پیمان ارضی یکی از موانع ما در حوزه صادرات صنایع دستی است. با توجه به مسئله مالیاتی و هزینه‌های آن تولید کنندگان ما توان پرداخت آن را ندارند. در این حوزه نیز رئیس جمهور قول همکاری داد.

ضرغامی در ادامه گفت: یکی از خواسته‌های ما از رئیس جمهور درباره توسعه موزه ملی ایران بود. ما موزه‌های کوچک استانی داریم که در نوع خود ارزشمند هستند اما موزه اصلی کشور جایگاه ویژه ای دارد ولی در این موزه ارزشمند آثار و قطعات میلیونی داریم که جایی برای نمایش آنها نیست.

وی افزود: رئیس جمهور از مخزن این موزه بازدید کرد و دید که چه اشیایی از نگاه مردم پنهان هستند. بنابراین طرح توسعه موزه ملی داده شد، اما از آنجا که به نتیجه رسیدن پروژه‌های عظیم زمان زیادی می‌برد ما از او خواستیم دو بنای مهم در میدان مشق به موزه ملی تعلق بگیرد. ساختمان شهربانی که حدود ۱۰۰ هزار متر مربع است برای این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

وزیر گردشگری گفت: همچنین قرار است وزارت خارجه نیز به مکان دیگری منتقل شود. این موضوع تصویب شد. اگر این اتفاق بیفتد تا حد زیادی مسئله موزه ملی حل می‌شود. رئیس جمهور قول داد که برای وزارت خارجه ساختمان دیگری فراهم کند.

ضرغامی همچنین درباره ساختمان کتابخانه ملی نیز افزود: ساختمان کتابخانه ملی در جای دیگری احداث شد ولی هنوز این ساختمان قبلی به موزه ملی متصل نشده است، تلاش می‌کنیم این اتفاق نیز انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت: از ۸ هزار نفر پرسنل وزارت میراث فرهنگی، ۲ هزار نفر یگان حفاظت هستند. ما بزرگترین مجموعه حفاظتی را از میراث فرهنگی در این وزارتخانه داریم.

ضرغامی تأکید کرد: در حوزه گردشگری هم چند اتاق اجاره‌ای در ساختمان حج و زیارت به معاونت گردشگری اختصاص پیدا کرده است. به دنبال آن هستیم تا این معاونت نیز به ساختمان دیگری منتقل شود. در کنارش مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را به رئیس جمهور اعلام کردیم و او نیز برای همکاری قول مساعدت داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز