رقابت ۲۲۰ مادر بزرگ و نوه در منطقه ۱۳ تهران

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۳:۳۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۸۴۱۵۳
رقابت ۲۲۰ مادر بزرگ و نوه در منطقه ۱۳ تهران
شهردارمنطقه ۱۳ گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند و کودک، مسابقات المپیاد خورشید با شعار المپیک نسل ها و حضور مادربزرگ و نوه ها ی مناطق ۲۲ گانه به میزبانی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  محمد هادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ هدف از برگزاری مسابقات المپیاد خورشید را کنار هم قرار دادن سالمندان و کودکان و پیوند این دونسل و همچنین آموزش تکریم سالمندان به کودکان عنوان کرد و افزود:  با توجه به تقارن هفته کودک و آخرین روز از هفته سالمند ، مسابقات المپیاد خورشید صبح امروز  با اعزام ۲۲۰ مادر بزرگ و نوه به منطقه۱۳ و رقابت آنها در قالب ۵ تیم دو نفره  در زمین چمن فوتبال بوستان پیروزی برگزار شد. 

او با اشاره به فعالیت چهار ایستگاه ورزشی در این برنامه ورزشی زیر نظر مربیان و داوران سازمان ورزش شهرداری تهران افزود : مادربزرگ و نوه های ساکن مناطق ۲۲ گانه با حضور در ایستگاه ها با عناوین مخروطی ، هولاهوپ ،حمل توپ و پرتاب حلقه با یکدیگر به رقابت پرداختند . 

محمد هادی علی احمدی ادامه داد: در کنار فعالیت های ورزشی ، ایستگاه شادمانه با حضور شخصیت های عروسکی فعال بود که با استقبال کودکان رو به رو شد . 

 شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه اینگونه برنامه ها می تواند  فرصت  ویژه ای در ارتباط و پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه ها ایجاد کند ، خاطرنشان کرد: از یکسو تعامل بیشتر کودکان با سالمندان باعث اجتماع پذیری آنها و بهره گیری از تجربیات پدر و مادر بزرگ ها می شود و از سوی دیگر با دخیل کردن سالمندان در امور و ارتباط با کودکان ،  احساس مسئولیت و مشارکت اجتماعی آنها به طور چشمگیری افزایش می یابد.  

در پایان این المپیاد ورزشی از تیم های برگزیده و ۳۰ مادربزرگ و نوه  با حضور مدیران شهری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

نظر شما