اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس

۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۴۳۲۶
اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس
سخنگوی وزارت آموزش وپرورش گفت:با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه 100 میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده تا نسبت به تأمین اقلام ورزشی به زودی اقدام شود برای این امر یک سامانه خرید اقلام برای مدارس پیش بینی شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا؛ صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما با بیان اینکه بعد 3 سال حضور دانش‌آموزان در مدرسه فضای جامعه را زنده کرد، اظهار کرد: لازم است به افرادی که برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه تلاش کردند، خدا قوت گفت زیرا این افراد پویایی را در نظام تعلیم و تربیت احیا کردند.

اجرای آزمایشی تغذیه رایگان در مدارس البرز وسیستان وبلوچستان

وی افزود: موضوع تربیت بدنی و ورزش باعث پویایی نشاط می‌شود لذا این موضوع از این جهت اهمیت دارد. موضوع تغذیه رایگان در مدارس نیز به صورت آزمایشی در البرز و سیستان و بلوچستان برای 75 هزار دانش‌آموز اجرا شد.

ستاری فرد بیان کرد: با توجه به پیگیری وزیر آموزش و پرورش، 1150 میلیارد در بودجه برای این امر پیش بینی شد اما تاکنون تخصیصی نداشتیم که منتظر همراهی سازمان برنامه و بودجه هستیم امیدواریم بر اساس وعده خود و قانون مصوب مجلس، تغذیه رایگان را بعد از 9 سال در مدارس احیا کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: جمعیت تحت پوشش و مقدمات کار تغذیه رایگان دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فراهم شده اما باید سازمان برنامه و بودجه تخصیص بودجه را تأمین کند تا این مقوله مهم احیا شود.

وی اضافه کرد: زنگ ورزش از این بعد در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز خواهد بود که با همکاری و همراهی خوب معاونت ابتدایی این مهم اجرا خواهد شد ان‌شالله این موضوع باعث نشاط و پویایی بیشتر دانش‌آموزان با توجه به اینکه در دوران پساکرونا هستیم، شود زیرا نیاز است بازی و ورزش به صورت جدی مورد نظر قرار بگیرد.

ستاری فرد بیان کرد: بعد از 3 سال با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه 100 میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده تا نسبت به تأمین اقلام ورزشی به زودی اقدام شود برای این امر یک سامانه خرید اقلام  برای مدارس پیش بینی شده است. مشارکت خانواده‌ها نیز در این امر را خواهیم داشت و به زودی از این سامانه رونمایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح شهید خرازی با عنوان آزاد سازی مجموعه‌های ورزشی 1000 مجموعه ورزشی در اختیار دانش‌آموزان به صورت رایگان قرار می‌گیرد؛ در روزهای پنجشنبه مادران و دختران و در روزهای جمعه پدران و پسران از این اماکن استفاده می‌کنند؛ این طرح در تابستان اجرا شد و با شروع سال تحصیلی نیز به صورت جدی تر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که 1000 دبیرستان دخترانه تحت پوشش این طرح قرار دهیم  به طوری که این مدارس عصرها در اختیار دانش‌آموزان دختر قرار بگیرد تا فعالیت‌های ورزشی برای دختران اجرا شود.

ستاری فرد افزود: کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی مورد توجه است دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی را تدوین کردیم که نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های مهم این امر خواهد بود. محتوا و برنامه نیز مهم است که راهنمای کتاب درس تربیت بدنی را در اختیار معلمان قرار دادیم. تجهیزات و زیرساخت ورزشی نیز از دیگر مولفه‌ها مهم به شمار می‌آید.

19 هزار معلم تربیت بدنی کمبود داریم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: 2100فضای ورزشی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی احداث شده است و 1017 فضای ورزشی در مدت 6 ماه تا هفته دیگر که هفته تربیت بدنی است به بهره برداری می‌رسد. 19هزار معلم تربیت بدنی کمبود داریم لذا توانمندسازی معلمان ابتدایی را در دستور قرار دادیم و تربیت معلم چند مهارتی را دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل مورد نظر، اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی این درس به جد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی دنبال خواهد شد که در این راستا آموزش شنا و طناب زنی را دنبال می‌کنیم. امسال ورزش باستانی و زورخانه ای در صبحگاه مدارس دنبال می‌شود. این امر ارزش‌های ملی اسلامی را از طرق ورزش باستانی در مدارس نهادینه می‌کند و این ورزش احیا می‌شود تا دانش‌آموز با ورزش زیست کند.

پخش زنده المپیاد ورزشی در 16 رشته از صدا وسیما

ستاری فرد گفت: امسال با توجه به دوران پساکرونا المپیادهای ورزشی را از سر می‌گیریم تابستان امسال در 16 رشته ورزشی مسابقات را دنبال کردیم و صدا و سیما مسابقات را به صورت زنده پخش کرد این همکاری نویدبخش اتفاقات خوبی خواهد بود.

وی اضافه کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از هفته آینده همزمان با هفته تربیت بدنی نیز شروع می‌شود و استعدادیابی با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز