ارسال لیست اموال خسارت دیده شهرداری به قوه قضاییه/ تغییر شهرداران مناطق از امروز

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۵۵۲۹
ارسال لیست اموال خسارت دیده شهرداری به قوه قضاییه/ تغییر شهرداران مناطق از امروز
شهردار تهران با اشاره به حمله ناجوانمردانه آشوب‌گران به نیروهای خدمات شهری و اموال عمومی گفت: لیست اموال عمومی خسارت دیده در ایام اخیر در حال ارسال به قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اساسنامه‌ها با توجه به تصمیمی که در ابتدای دوره ششم گرفته شد، مورد بازبینی قرار گرفت و اساسنامه را تنظیم و به شورا تقدیم کردیم و هم اکنون در مسیر رسیدگی در شوراست.

وی با بیان اینکه اساسنامه مبتنی بر تصمیم شورا برای راه اندازی سازمان فناوری های نوین است، خاطرنشان کرد: کلیه ظرفیت های شهرداری با اولویت حل مشکلات شهری به سمت فناوری پیش می رود. این ظرفیت بالای دانشی موجود در شهر با اختیارات و ظرفیت های شورا و شهرداری تهران در مسیر توسعه فناوری قرار می گیرد و جهشی بسیار بزرگ و عظیم در حوزه فناوری به شمار می رود.

زاکانی با اشاره به هدف گذاری اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در آغاز سال تحصیلی یادآور شد: ۵۹۱ دستگاه بازسازی و اضافه و ۱۰ دستگاه نیز نوسازی شد و به ۶۰۰ دستگاه رسید. مابقی نیز که شامل دو گروه ۵۵ و ۲۵۰ دستگاه است، در حال تحویل است که دوره ای را برای تجهیز بر اساس چارچوب بهره وری در شهر می گذرانند. تاریخ دقیقی مشخص نیست اما به دنبال این هستیم که در مهر، دی و اسفندماه ۱۴۰۰ دستگاه تعهد داده شده را وارد ناوگان کنیم. در حال حاضر نیز ۴۹ دستگاه بیش از تعهد خود وارد ناوگان کردیم.

شهردار تهران در خصوص اتمام احکام برخی شهرداران یادآور شد: همگی احکام یک ساله است؛ ما در مجموع پروژه ای را برای یک سال پیش بینی می‌کنیم که این پروژه ها برای تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است و ارزیابی های مختلف صورت می گیرد و نقطه آغازی بنابر شرایط تعیین می‌شود. توسعه فعالیت های جدی برای ما در سال اول موضوعیت داشت. بر این اساس امروز احکام معاونت ها صادر شده و برای مناطق نیز امروز آغاز می شود؛ البته اکثریت آنها همچنان برقرار هستند و شاهد فعالیت آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به جمع آوری مخازن در برخی نقاط شهر تصریح کرد: جمع آوری مخازن موقت است و به این دلیل انجام شده که آشوب گران از مخازن و زباله های موجود در آنها استفاده کرده و راه بندان ایجاد می کردند؛ لذا مخازن معابر اصلی که ممکن بود مورد سوء استفاده باشد، موقتا جمع آوری شد. کل آن جایگزین شده و در آینده تمهیدی خواهیم داشت و جمع آوری پسماند از شرایط فعلی خارج خواهد شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ناجوانمردانه ترین کار در این دوره آشوب‌ها توسط سوء استفاده گران به اموال عمومی و خادمین برمی گردد، گفت: آشوب‌گران به آتش نشانان و پاکبانان متعرض شدند و این جایی برای سخن نمی گذارد. تمام اموال لیست و مقدمات فراهم شده که به دستگاه قضایی ارسال شود. تا هفته پیش ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵ دستگاه آتش نشانی و ۶۰۰ مخزن توسط آشوب‌گران خسارت دیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تعداد پارک‌ها از ۷۰ پارک پس از انقلاب به دو هزار و ۳۴۶ پارک در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: اولین اقدام ما مناسب سازی پارک‌هاست و نیازهای مردم را به گونه ای پاسخ خواهیم داد که این حضور افزایش پیدا کند که در این راستا برای تامین امنیت با فراجا هماهنگی های لازم را انجام داده ایم.

زاکانی با بیان اینکه طرح کلی استفاده از دوچرخه در مدیریت‌های شهری قبلی وجود داشت، تصریح کرد: فرهنگ عمومی شهروندی برای استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت ها در این زمینه چندان تقویت نشده بود. مدل‌های مختلف در حال بررسی است تا قدر السهم حمل و نقل عمومی را برعکس کنیم چرا که در حال حاضر ۳۰ درصد به حمل و نقل عمومی و ۷۰ درصد به وسایل نقلیه شخصی اختصاص دارد.

شهردار تهران با اشاره به ساماندهی وضعیت مترو تاکید کرد: ما به دنبال تکمیل هفت خط فعلی مترو هستیم. در کوتاه مدت روی سایر وسایل حمل و نقل عمومی تمرکز می کنیم و همزمان به مترو نیز می پردازیم. برای توسعه خطوط وارد عمل شده ایم تا بتوانیم خط هفت را تکمیل و اقدامات ۱۲ ایستگاه را نیز تا پایان سال انجام دهیم.

وی افزود: در خصوص تامین ناوگان ۶۳۰ دستگاه واگن از سال ۹۵ تصویب شده بود تا از طریق فاینانس و چین وارد شود که به مراحل انتهایی رسیده و یکی از شرکت های شهرداری از طریق صندوق توسعه ملی این اقدام را انجام می‌دهد. مدارک از سوی سازمان مدیریت تهیه و به وزارت کشور درخواست داده شده که شرایط تسهیل شود.

زاکانی با بیان اینکه ۱۱۳ دستگاه واگن با مشارکت مجموعه های توانمند داخلی ساخته خواهد شد، گفت: در حال حاضر مقدمات ساخت در حال ایجاد است. در سفر معاونت مالی به روسیه مقرر شد که امکانی فراهم شود تا از این طریق نیز ظرفیت های ویژه ای وارد کنیم تا میزان جابجایی مسافر را افزایش دهیم. مترو دچار یک عقب افتادگی تاریخی است و کاملا مشهود است و ما در حال جبران هستیم.

شهردار تهران با اشاره به بازبینی شرایط نرم افزاری مترو و ساماندهی دست فروشان و متکدیان برای رفاه حال مسافران، ابراز امیدواری کرد که شرایط مناسب برای خدمات‌رسانی به شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز