انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل آینده نیازمند حمایت است

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۵۷۰
انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل آینده نیازمند حمایت است
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی که راهبری تربیت را بر عهده دارد، نیازمند حمایت لایه‌های گوناگون است تا ارزش‌های والای اسلامی به نسل آینده ساز منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، از اهتمام و زحمات کلیه دست اندرکاران در بازگشایی مطلوب مدارس تشکر کرد و اظهارکرد : این اقدامات، نتیجه فعالیت تیم کاری خوب است.ا

وی با اشاره به وقایع روزهای اخیر و پیش بینی صاحب نظران در این خصوص گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی که راهبری تربیت را بر عهده دارد، نیازمند حمایت لایه‌های گوناگون است تا ارزش‌های والای اسلامی به نسل آینده ساز منتقل شود.

هاشمی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: با توجه به پیچیدگی و سختی امر تعلیم و تربیت، شیوع کرونا نیز، آسیب‌هایی به نظام آموزشی وارد کرد.

مدیرعامل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، فرهنگ عمومی و جلب مشارکت و کمک نهادها، تصریح کرد: در جلساتی هم که برگزار شده است، بیشتر موضوعات مربوط به ساماندهی فضا، تجهیزات و تامین سایر امکانات در اولویت بوده و نگاه بلند مدت تربیتی حاکم نبوده است و برای حفظ نسل ها و ایجاد پیوند موثر و ارزشمند با نسل جوان، نیازمند گفتمان سازی صحیح هستیم که یکی از پایه‌های آن در استان فرهنگی شما است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و سهم آموزش و پرورش در اجرایی کردن رهنمودهای معظم له مرتبط با عرصه تعلیم و تربیت، وظیفه کلیه دست اندرکاران آموزش و پرورش را ارائه خدمت بیشتر به مردم دانست و گفت: مهم ترین راهکار و اولویت ما در شرایط حاکم این است که توانمندی خود را با ارائه خدمت بیشتر به مردم نشان بدهیم.

هاشمی با بیان اینکه هدف دولت نیز توجه به مردم است، خاطر نشان کرد: انتظار این است که با همین نگاه و رویکرد ، حلال و گره گشای مشکلات مردم باشیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و اشاعه آن برای دشمنان خطرآفرین است، گفت: ایران اسلامی در معادلات جهانی نقش آفرین است، آنان می خواهند برای کشور ایجاد هزینه کنند که قابل رفع است لذا باید استوار و محکم پای نظام اسلامی باشیم.

وی یکی از اقدامات وزارتخانه را تحلیل و رصد مستمر وضعیت استانها در موضوعات مختلف عنوان کرد و با بیان اینکه وضعیت استان کردستان مطلوب است، رفع مشکلات خاص استان را نیازمند اتخاذ تدابیر لازم دانست و گفت: اشراف به مسائل قدرت بازدارنده است و یک مسأله مهم مدیریت مدارس است.

هاشمی در بخش پایانی سخنان خود بر اجرایی شدن مصوبات کمیته فوریت ها تاکید کرد و با بیان اینکه راه کارهای کوتاه مدت عمدتاً تامینی بود، اظهار کرد: بخش دیگری از کارها، ایجابی هست، لذا ما باید ضمن توجه به دانش آموزان، با نسل جوان صحبت کنیم و هرکس وظیفه خود را بداند و برنامه‌ها با قوت پیگیری شود که سربلندی نهایی از آن ملت بزرگ ایران است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز