پروژه های نیمه تمام پتروشیمی صندوق ذخیره فرهنگیان به ۷ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۲۰:۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۸۵۷۸۸
پروژه های نیمه تمام پتروشیمی صندوق ذخیره فرهنگیان به ۷ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پروژه‌های نیمه تمام پتروشیمی‌ها حدود 7 میلیارد دلار نیاز به تأمین منابع دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در نخستین روزهای آموزشی و تربیتی کشور قرار داریم و در این همایش دو روزه میزبان نمایندگان قشر عظیم معلمان هستیم که امیدوارم در مؤسسه و فضای جامعه، برگرفته از نگاه انبیا و اولیای الهی برای خدمات‌رسانی به این جامعه گام مؤثر برداریم.

وی ادامه داد: برای توفیق خدمت به این قشر انبیایی جامعه مبتنی بر مشی امامین انقلاب، حاج قاسم و شهدا در این جمع هستیم و امیدواریم انبیای الهی و شهدا کمک بکنند تا در کنار هم اهداف صندوق را محقق کنیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جایگاه معلم گفت: باید تکریم معلم و حرفه تعلیم و تربیت در جامعه ما همگانی شود و همه به معلم بودن افتخار کنند.

نجف پور کردی تصریح کرد: ارزش‌های آرمانی این جلسه و کل عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، تکریم اعضا است و این مهم باید در عمل هم پیش برود.

وی اظهار کرد: این همایش برای آگاهی‌بخشی از عملکرد صندوق، تبیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها، اهداف کلان و راهبردهای عملیاتی، شنیدن صدای واقعی اعضای مؤسسه، شفاف‌سازی مسائل و چالش‌ها، مصلحت اندیشی در برنامه کلان صندوق و… برگزار می‌شود.

 مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان شنیدن صدای معلمان عضو را بسیار مهم دانست و افزود: معلمان با دیدگاه‌های مختلف ممکن است انتقاداتی به ما داشته باشند که باید بپذیریم.

 نجف پور کردی بیان کرد: مرکز ثقل اهداف کلان کشور، احترام، اقتدار ارزش‌های اسلامی و ارزش ملی است که برای این‌ها دشمن برنامه ریزی کرده است و هر روز چالش‌های سنگین اجتماعی را شاهد هستیم که هزاران میلیارد تومان به ملت خسارت زده است؛ بنابراین اگر در مورد مسائل کلان وحدت داشته باشیم به اهداف اصلی خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید به مسائل اقتصادی فرهنگیان بی‌توجه بود، تاکید کرد: اهداف استراتژیک مؤسسه باید با نگاه به منافع فرهنگیان عضو تدوین شود.

 مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در تحلیل مسائل نباید نگاه تک بعدی داشته باشیم و باید تحلیل پویای چند وجهی انجام شود؛ مجموعه پتروشیمی‌های ما مجموعه‌ای عظیم و دارای چالش‌های سنگین است که با نگاه چند بعدی برای رفع چالش‌های آن گام بر می‌داریم.

نجف پور کردی افزود: از دیگر چالش‌های مطرح شده صندوق بدهی دولت به صندوق است که قریب به3 هزار و60 میلیارد تومان تا پایان سال 1400 است؛ همچنین پروژه‌های نیمه تمام پتروشیمی‌ها حدود 7 میلیارد دلار نیاز به تأمین منابع دارد.

وی در ادامه تبیین چالش‌های موجود تصریح کرد: نظام جامع اطلاعات و شفافیت در ارتباطات و اصول حاکمیت شرکتی همه باید مبتنی بر قواعد حاکمیت شرکتی پاسخگوی نیازهای صندوق باشند.

 مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه پرتفوی دارایی‌های ما نامناسب است، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان 4 هلدینگ دارد که از این میان یکی در حوزه پتروشیمی است و بیش از 55 درصد دارایی‌های صندوق در این شرکت که عمدتاً به صورت تک محصولی متانول است. این اقدام با توجه به نگاه 20 سال پیش که صنعت نفت ایران فعال بود، جهت‌گذاری خوبی صورت گرفت اما اکنون با توجه به اقتضائات صنعت نفت و پتروشیمی بازدهی مناسبی ندارد.

نجف پور کردی بیان کرد: برای حل مشکل زیان حاصل از تولید متانول سه ماه، شبانه روز وقت گذاشته شد، همچنین برای بهبود سرمایه گذاری از رئیس جمهور و هیأت دولت تا هیئت مدیره و تیم مدیریتی بررسی‌های لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: در بخش تأمین مسکن معلمان هم با مصوبه اخیر هیأت امنا و با همراهی هلدینگ ساختمانی هم اقداماتی در دستور کار داریم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان یکی دیگر از برنامه‌های کلان صندوق را اداره این بنگاه مبتنی بر نظام شایستگی و عقلانیت دانست و گفت: نظام انتصابات مبتنی بر عقلانیت و شایستگی است و فرآیند جذب مبتنی بر ملاحظات و شایستگی به تخصص، تجربه و تبحر افراد تاکید دارد و اولویت با این افراد است. بنابراین انتصابات فامیلی نداریم.

نجف‌پور کردی درباره حل مسائل حقوقی صندوق افزود: تک تک پرونده‌ها را مبتنی بر اهمیت و اولویت جمع‌بندی می‌کنیم و با دستگاه قضا، دادستانی کل کشور و ظرفیت‌سازی‌های موجود مشکلات حقوقی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز