خیرین با سواد چندبعدی مسئولیت اجتماعی را به مرحله عمل رسانده‌اند

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ - ۰۹:۵۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۸۲۸۵
خیرین با سواد چندبعدی مسئولیت اجتماعی را به مرحله عمل رسانده‌اند
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: خیرین با داشتن سواد چندبعدی مسئولیت اجتماعی را به مرحله عمل رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش در همایش خیرین مدرسه‌ساز آذربایجانی‌های مقیم تهران بابیان اینکه مردان سلحشور و تاریخ‌ساز آذربایجان شرقی بزرگانی هستند که نام آن‌ها بر برگ‌های زرین تاریخ می‌درخشد، گفت: امروز برای ایفای مسئولیت و تعهد اجتماعی علی‌رغم همه محدودیت‌ها در این مکان گرد هم آمدند تا بازهم برگ زرین دیگری بر تاریخ آذربایجان بی افزایند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: انسان‌ها مراحل تکاملی دارند که هرکدام مرحله‌ای از کمال است و سال‌ها باید انتظار بکشیم تا خیرانی در جامعه تربیت و به جامعه خدمت کنند.

وی ادامه داد: در نظام‌های آموزشی تقسیم‌بندی‌هایی داریم به‌عنوان‌مثال دانشگاه‌های آموزش محور، پژوهش محور و در آخر کارآفرین محور تعریف می‌شود که نسل تکامل‌یافته دانشگاه‌ها امروز نسلی با ایفای مسئولیت اجتماعی است.

نوری تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها محلی از شهر یا روستا با آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کردند و بخش کارآفرینی و روانشناسی را انجام دادند و مشکلات آن محدوده را رفع کردند این دانشگاه به نسل با مسئولیت اجتماعی تبدیل ‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در تعریف سواد؛ اول سواد اسمی مطرح است و در مراحل بعدی سواد مفهومی، سواد عملکردی و آخرین مرحله سواد چندبعدی است.

وی در خصوص سواد چندبعدی تصریح کرد: فرد در این مرحله عمل می‌کند و به دیگران هم نفع می‌رساند، مسئولیت اجتماعی‌اش را بروز می‌دهد و عملی می‌کند.

نوری اظهار کرد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، برای اینکه دانشی در آن بیاموزیم، مهارت پیدا کنیم و این مهارت را در راستای مسئولیت اجتماعی‌مان مصرف کنیم، طراحی و ساخته ‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز