وجود بیش از ۷۵۰ موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۲:۳۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۳۰۷
وجود بیش از ۷۵۰ موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه از وجود 750 موقوفه با نیت تسهیل امر ازدواج جوانان خبر داد و گفت: از این تعداد، 184 موقوفه دارای بهره‎وری بسیار خوبی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه در گفت‌وگویی درباره ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از این موضوع اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه ایرانی و اسلامی ما، هم از بُعد اجتماعی و هم از بُعد دینی دارای اهمیت زیادی بوده، موضوع تشکیل خانواده و ازدواج است.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات مختلف درخصوص اهمیت تشکیل خانواده، خاطرنشان کرد: اسلام یک دین اجتماعی بوده و انسان‌ها هم فطرتا اجتماعی هستند و نخستین رکن در اجتماع نیز تشکیل خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طبیعتاً نخستین قدم در تشکیل خانواده، ازدواج است، افزود: ازدواج سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) بوده و در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و در جوامع دیگر بشری نیز مرسوم است.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: دین مبین اسلام ازدواج را یک امر مقدس برشمرده و به جوانان توصیه کرده در سنین جوانی به‌دلیل نگرانی از فقر و مشکلاتی که وجود دارد، ازدواج را به تاخیر نیندازند، زیرا خداوند متعال از فضل خودش آنها را بی نیاز خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه از موضوع ازدواج جوانان، تاکید کرد: ما در اوقاف موقوفاتی داریم که با هدف حمایت از جوانانی‌ که در آستانه ازدواج بوده و با مشکلات مالی و تامین امکانات اولیه مواجه هستند، وقف شده است؛ باید با این موقوفات و افزایش آن از فرهنگ ازدواج حمایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علاوه بر اجرای نیات واقفان در موضوع ازدواج، در مرکز امور خیریه سازمان نیز بحث حمایت از زوج‌های جوانان و به ویژه تهیه جهیزیه در حال پیگیری است؛ علاوه بر این طرح‌ ویژه‌‌ای با عنوان «پیوند آسمانی» با مشارکت خیرین و استفاده از محل نذورات و موقوفات مرتبط با ازدواج اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به وجود بیش از 750 موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان با موضوعاتی همچون تهیه جهیزیه، تهیه مسکن زوج‌های جوان و تامین هزینه‌های ازدواج، تصریح کرد: از این تعداد، 184 موقوفه دارای بهره‎وری بسیار خوبی هستند؛ هر ساله تعداد زیادی از زوج‌های جوان تحت حمایت این موقوفات قرار می‌گیرند؛ علاوه بر این در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان، اتاق عقد در مجاورت تربتخانه و ضریح مطهر راه‌اندازی شده تا زوج‌هایی که علاقه‌مند هستند در یک محیط معنوی صیغه عقدشان خوانده شود، از آن بهره‌مند شوند.

وی مشکل مسکن را یکی از موانع مهم در امر ازدواج عنوان کرد و یادآور شد: موقوفاتی از گذشته در حوزه مسکن وجود داشته که با نیت استفاده زوج‌های جوان وقف شده است؛ در حال حاضر نیز با توجه به نیاز جامعه بهتر است، افرادی که تمکن مالی دارند و قصد دارند مالی را وقف کنند، وقف خود را به این سمت سوق دهند تا از زوج‌های جوان کشورمان حمایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز