کتاب های درسی فنی و حرفه ای بازنگری می شود

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۴:۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۹۳۸۵
کتاب های درسی فنی و حرفه ای بازنگری می شود
وزیرآموزش وپرورش گفت: بازنگری در کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای برای اینکه کاربران بتوانند از آن راحت‌تر استفاده کنند، صورت گیرد، با گسترش محیط‌های یادگیری دانش آموزان تمایل بیشتری به یادگیری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش در اولین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی بابیان اینکه همه‌ساله رشته‌هایی حذف و رشته‌های جدیدی وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم باید با این دورنما به تعریف رشته‌های جدید بپردازیم.طرح‌های کلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با حضور همه ذی‌نفعان این آموزش‌ها تشکیل شود و تصمیم‌گیری شود.

نوری تصریح کرد: باید استعدادهای دانش آموزان شناسایی‌شده و بر این اساس وارد رشته‌های مختلف در دوره متوسطه دوم شوند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: برای انجام هر کاری باید مهارت داشت، اما تصور این‌که در هنرستان می‌توانیم مهارت ایجاد کنیم تصور غلطی است، مهارت‌ آموزی و مهارت ورزی باید از دوره کودکی آغاز شود و علاقه به یادگیری مهارت و ابزار در این دوره باید در کودکان شکل‌گرفته و ایجاد شود.

نوری بابیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سند چشم‌انداز داشته باشد، اظهار کرد: کودکان از دوره کودکی باید آموزش مهارت ببینند.

وی بابیان اینکه بازنگری در کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای برای اینکه کاربران بتوانند از آن راحت‌تر استفاده کنند، صورت گیرد، عنوان کرد: با گسترش محیط‌های یادگیری دانش آموزان تمایل بیشتری به یادگیری خواهند داشت.

افزایش 2 درصدی آموزش فنی و حرفه ای در کشور

در ابتدای این نشست محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه بابیان اینکه ضرورت آموزش‌ های فنی حرفه‌ ای بر همه روشن است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تسریع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل ستادی برای هماهنگی و توسعه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای در آموزش‌ و پرورش ضروری بود.

وی اظهار کرد: در راستای تغییر حکمرانی، باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت نیاز های بازار کار پیش رود و در همین راستا باید مشارکت دست‌ اندرکاران آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای را ایجاد کنیم و در چند ماه گذشته به میزان 2 درصد آموزش فنی و حرفه‌ای را در کشور افزایش داده‌ایم.

 معاون آموزش متوسطه در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری برای اولین بار سرانه ویژه‌ای برای هنرستان‌ها پرداخت شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز