مراکز کوثر باید نقش فعالی در ارتقاء وضعیت عمومی زنان سرپرست خانوار داشته باشند

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۱۳:۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۹۷۲۸
​عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مراکز کوثر نباید صرفاً به یک فضای اشتغال محدود شوند و می‌بایست نقش فعالی در ارتقاء وضعیت عمومی، توانمندی گروه هدف و اعضای تحت تکفل آنها ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مراکز کوثر مناطق ۱ و 14 شهرداری تهران اظهار کرد: مدیریت شهری در بیش از یک دهه‎ اخیر با نقش آفرینی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقداماتی را در دستور کار قرار داده که راه اندازی مراکز کوثر به عنوان زیرساخت ویژه اشتغال سرپرست خانوار یکی از مهمترین  فعالیت شهرداری تهران بوده است. 

شمس‌احسان گفت:  مراکز کوثر نباید صرفاً به یک فضای اشتغال محدود شوند و می‌بایست نقش فعالی در ارتقاء وضعیت عمومی توانمندی گروه هدف و اعضای تحت تکفل آنها ایفا کند؛ این مراکز باید بتوانند با اتصال به فضاهای فروش به ویژه آنلاین در راستای کیفی‌سازی محصولات در سطح قابل رقابت حرکت کنند. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر سطح‌بندی مراکز و تخصیص تعدادی از این مراکز برای گروهی از زنان سرپرست خانوار که با گذراندن دوره‌هایی، امکان ارتقاء به عنوان کارآفرین و مدیر مرکز را دارند، گفت: این موضوع در راستای باور به توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار باید در دستور کار قرار گیرد. 

حساسیت نسبت به حقوق و مزایای نیروهای کار مراکز کوثر، اجرای برنامه‌های ارتقائی برای توانمندسازی روانی – اجتماعی گروه هدف و نیز فرزندان آنها به ویژه فرزندان زیر 18 سال و اتصال مراکز کوثر به زنجیره اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار از دیگر مواردی بود که مورد تاکید شمس‌احسان قرار گرفت. 

وی با تاکید بر اصل خانواده محوری و تحکیم نهاد خانواده، حمایت کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران را از توسعه کمی و کیفی مراکز کوثر و سایر زیرساخت‌های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار اعلام کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز