افتتاح ۱۰ مرکز کارآفرینی شهرداری تهران تا پایان سال

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۲۲:۲۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۹۹۱۸
افتتاح ۱۰ مرکز کارآفرینی شهرداری تهران تا پایان سال
رییس سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح ۱۰ مرکز کارآفرینی شهرداری تهران تا پایان سال خبر داد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا، چهارمین جلسه شورای معاونین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و مدیران مراکز خدمات اجتماعی مناطق 22 گانه به میزبانی شهرداری منطقه 2 برگزار شد.

 این نشست که در راستای هم‌افزایی و یکصدایی مناطق ۲۲ گانه کلانشهر در حوزه اجتماعی برگزار میشود  با خیرمقدم مهدی صالحی شهردار منطقه۲ آغاز شد و در ادامه احمد احمدی صدر رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخت. 

 احمدی‌صدر گفت: برخی از مناطق به صورت جهادی و ویژه در حوزه مسائل اجتماعی وقت می گذارند. منطقه 2 و 5 به خاطر نوع آسیب‌ها و پاتوق‌هایی که دارند شرایط خاصی پیدا کرده‌اند و اگر فعالیت‌های ویژه آن‌ها نبود الان شرایط دره فرحزاد را مثل  قبل می دیدیم. برگ برنده دو منطقه ۵ و ۲ این است که حوزه اجتماعی را نه تنها فدای حوزه عمرانی نکردند بلکه در اولویت نیز قرار دادند.

وی افزود: اگر صدها پل و خیابان بسازیم اما در کنار آن پل ها و چهارراه ها، کودکان کار، معتادان متجاهر و..... داشته باشیم کسی از ما راضی نخواهد بود. مردم شاید در ابتدا از کارهای عمرانی خوشحال می شوند اما در نهایت، چیزی که می بینند کودکان کار و معتادان متجاهر سر چهار راه‌ها است و در اینصورت تمام زحماتی که برای کالبد شهر می‌کشیم زیر سوال می رود. باید مناطقی را داشته باشیم که بتوانیم افتخار کنیم درحوزه اجتماعی قدمی برداشته اند تا قدری از درد مردم را در حوزه اجتماعی التیام بخشیم .

 احمدی‌صدر تاکید کرد:ما مسئولان اجتماعی تهران، که قرار است الگو و ام‌القری باشد هستیم و باید بدانیم چه بار سنگینی بر روی دوش داریم. آیا تا کنون در شأن این جایگاه و تصدی که داریم خلاقیت به خرج داده ایم؟ ایده داشته ایم؟ کار کرده ایم؟ ما به همین اندازه نسبت به ادعایی که داریم و نسبت به مردم شهر تهران مسئولیم. 

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در تاب‌آوری اجتماعی باید ببنیم کدام نقطه است که مردم ناراضی هستند و دشمن نیز با آن موج‌سواری می‌کند. ما و سایر نهادها که دارای امکانی هستند  کدام  زیر ساخت ورزشی تفریحی هنری  را رایگان در اختیار قشر کم برخوردار جامعه قرار دادیم که حالا توقع داشته باشیم بچه‌های ما به سمت آسیب‌هایی چون مواد مخدر و معضلات  اینچنینی نروند؟ 

وی گفت: ما گاها فکر میکنیم که اگر  نمایش راه بیندازیم و مثلا منزل مسکونی خودمان را به برخی مناطق پر آسیب شهر بصورت موقت و ظاهری انتقال دهیم تا نشان دهیم که دنبال حل مشکلات منطقه هستیم میتوانیم درک درستی از آسیب داشته باشیم این ممکن است خوب باشد و کمکی کند اما هرگز کافی نبوده و نیست بلکه دل مدیر باید درگرو مشکلات مردم و آسیب دیدگان  باشد تا درک واقعی از آسیب و اسیب‌دیده داشته باشد . چند سال است که می گویند محله هرندی، شوش و....... اما شوش هنوز همان شوش است و هرندی هنوز همان هرندی چون مدیران ما به کفایت  دغدغه مسائل اجتماعی را در سطح کلانشهر نداشتند و الان هم یک هم‌افزایی و هم‌صدایی لازم  بین مدیران اجتماعی وجود ندارد. الان طوری شده که مدیر اجتماعی یک منطقه باید به تنهایی خودش برود گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.خدمات شهری، فرهنگی، عمرانی و ..... همه باید به کمک خدمات اجتماعی بیایند و حال تهران وقتی خوب می شود که در حوزه اجتماعی‌بدرخشیم.

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: افتتاح مراکز کارآفرینی ما به زودی انجام می شود و در یکی از شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران در معیت زاکانی خواهیم بود.ما امسال تعهدمان راه‌اندازی دو مرکز کارآفرینی در شهر تهران بوده اما به راستی تهران جوابگوی دو مرکز کارآفرینی نیست و ما به یاری خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی و جهادی همکاران، تا پایان سال بیش از ۱۰ مرکز کارآفرینی را افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز