طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی مترو از اوراق مشارکت

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۵:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۱۱۰۸
طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی مترو از اوراق مشارکت
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: 160 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های 1398 و 1399 طلبکار هستیم که تزریق آن به پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو، در شرایط فعلی بسیار تاثیرگذار خواهد‌ بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: از سال 1394 پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو تهران به سبب بهره‌ مندی از پول اوراق قرضه اسلامی (اوراق مشارکت) تا حدودی پشتوانه بهتری از نظر تامین منابع مالی پیدا‌ کردند و این روند تا به امروز با فراز و نشیب‌ هایی ادامه داشته‌است. 

وی افزود: گرچه مساله اخذ تضامین پرداخت اصل و سود وجوه ناشی از فروش اوراق مشارکت و نحوه قبول تعهدات بین شهرداری کلانشهرها و دولت در اکثر سال ها مطرح بوده است اما با این حال طی7 سال گذشته، پول حاصل از انتشار و عرضه اوراق مشارکت به یکی از منابع تامین مخارج پروژه‌های توسعه‌ای شبکه حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است.  

درستی در ادامه با اشاره به مطالبات شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های گذشته گفت: برای سال 1400 سهم مترو از اوراق مشارکت حمل ونقل عمومی پایتخت مبلغ 1500 میلیارد تومان بوده که مهرماه در 2 قسط مبلغ 500 میلیارد تومان آن اخذ شد. مابقی پول اوراق مشارکت سال 1400 به تدریج و تا پایان سال جاری در چند قسط به حساب شرکت مترو تهران واریز می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه باید از همکاری مسئولان بانک شهر که عاملیت فروش اوراق مشارکت سال 1400 را برعهده داشتند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد. اما هنوز از سال 1398 که بانک رفاه کارگران عاملیت فروش یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را برعهده داشت، مبلغ 119 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز نشده و این در حالی است که بیش از 3 سال است بانک سود 18 درصد اوراق فوق‌الاشاره را از شهرداری تهران دریافت کرده و البته اصل این 119 میلیارد تومان هم در حساب‌های بانک رفاه باقی است.

درستی افزود: ازطرف دیگر مبلغی در حدود 41 میلیارد تومان هم از پول اوراق مشارکت سال 1399 دریافت نداشته‌ایم و با این حساب در مجموع مبلغ 160 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های 1398 و 1399 طلبکار هستیم که تزریق آن به پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو، درشرایط فعلی بسیار تاثیرگذار خواهد‌ بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز