حق جوان و نوجوان ایرانی مطالبه گری است/ حضور مسئولان نظام در مدارس برای پاسخ به ابهامات دانش آموزان

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۲۵۶۸
حق جوان و نوجوان ایرانی مطالبه گری است/ حضور مسئولان نظام در مدارس برای پاسخ به ابهامات دانش آموزان
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت:حق جوان و نوجوان ما سوال کردن و پرسش کردن و اطلاع داشتن از همه اوضاع کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده شهر تهران اظهار کرد:  شیرین ترین لحظات من در این یک سال و دوماه امروز بود چراکه در بین نوجوانان به گفتمان و صحبت پرداختیم. 

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده بیان کرد: در اسم فهمیده کلمه ای است که اگر آن را در زندگی جاری کنیم موفق خواهیم بود. آب هم می تواند گلاب شود و هم تالاب. فرق بین این دو این است که آب در کنار گل قرار می‌گیرد اما تالاب در کنار زباله ها رویش می‌کند این درحالیست که راه تالاب شدن زیاد است اما راه گلاب شدن خیر. اگر انسان خود را وصف خدا کند گلاب می شود و همچون محمدحسین فهمیده افتخار آفرین می شود. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به نحوه شهادت شهید فهمیده خاطرنشان کرد: این شهید در ابتدا برای کمک به کردستان سفر کرد اما کومله هایی که امروز با شعار تجزیه طلبی زن زندگی آزادی مردم را هدف قرار دادند، در ان زمان جوانانی را که به قصد کمک به کردنشینان سفر میکردند به فجیع ترین شکل به شهادت رساندند سپس او پس از کسب رضایت از والدینش وقتی فرمان امام را شنید به جبهه های جنگ می رود و پس از اینکه برای نجات جان رزمنده ها نارنجک به خود می‌بندد به شهادت می رسد. خواهش من این است که شما تاریخ را بخوانید و بصیرت خود را به دست بیاورید. 

صالحی ادامه داد: آشنایی با وضعیت جامعه باعث می شود جوان انقلابی جامعه شناسی خود را بالا ببرد. اینجاست که میتوان مطمئن شد جوان راه را از بیراهه می شناسد. نکته مهم این است که حق جوان و نوجوان ما سوال کردن و پرسش کردن و اطلاع داشتن از همه اوضاع کشور است. 

وی ضمن تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راه اندازی کرسی های ازاد اندیشی گفت: این کرسی ها برای این است که جوان پرسشگری و مطالبه گری کند اگر این اتفاق بیفتد دشمن پشت جوان پنهان نمی شود تا از روحیه پرسشگری او سو استفاده کند. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری  با اشاره به افتخارآفرینی جوانان در مسابقات متعدد جهانی عنوان کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم ظرفیت استغاده از نگاه جوان و نوجوانان ما بتواند نقطه عطفی برای ارتقا حضور جوانان در عرصه های مختلف باشد. 

صالحی در پاسخ به سوال یکی از برگزیدگان دانش اموزی در مسابقات قرآنی مبنی بر ایجاد انگیزه بیشتر در بین دانش اموزان برای شرکت در مسابقات اظهار کرد: در اولین جلسه ای که با وزارت اموزش و پروش داریم پیگیری خواهم کرد تا بودجه ویژه ای را برای ایجاد انگیزه و نشاط و شادابی بیشتر در مسابقات مختلف در نظر گرفته شود. 

وی در پاسخ به یکی دیگر از سوال دانش اموزان درباره ایجاد عدالت اجتماعی و از بین رفتن فاصله طبقاتی در میان مدارس گفت: یکی از شعارهای دولت ما ایجاد عدالت اجتماعی در همه ارکان است. ما دولتی را تحویل گرفتیم که رانت خواری در مجموعه های مختلف دولتی نفوذ کرده بود و مبارزه با فساد را در عمل شروع کردیم. در سطح شهر مدارس غیرانتفاعی لاکچری وجود دارند اما تا زمانیکه زمینه های ایجاد ظرفیت های مناسب با تربیت دینی و عدالت اجتماعی فراهم نشوند به ناچار این مدارس باید ادامه حیات داشته باشند این درحالیست که بسیاری از مدیران ناکارامد باتوجه به ارایه گزارشات مردمی برکنارشدند. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دانش آموز دیگری که درباره فقدان پرورش در مدارس مطرح کرد گفت: ما احساس می‌کنیم بیشتر به پر کردن ذهن دانش اموزان و حفظیات توجه کردیم اما انچه که باید در نظر گرفته شود توجه به افزایش معرفت است که جای تلاش بیشتری دارد. حوادث اخیر زنگ خطری است برای همه ما، چراکه دانش اموز احساس نیاز بیشتری دارد و نباید تنها در مسیر علم اموزی باشد. در این خصوص مدیران اموزش و پرورش باید تدابیر لازم را لحاظ کنند. 

صالحی ادامه داد: برای گفتمان بیشتر بین مسئولان و دانش آموزان طرحی در نظر گرفته شده تا مسئولان در مدارسی که تحصیل کردند حاضر شوند و ابهامات را مطرح کنند و فضای گفتمانی بین دانش اموزان و آنان شکل بگیرد و نسبت به رفع ابهامات و شبهات صحبت کنند. پاسخگویی به مردم تکلیف ماست و مطالبه گری دانش اموزان از مسئولان را پیگیری خواهیم کرد. 

وی درپاسخ به پرسش یک دانش اموز درباره شرایط تحصیل دختران در رشته تئاتر و موسیقی تصریح کرد: در کشور ما باید جایگاه دختران رفیع باشد. باید زمینه های علاقمندی برایشان فراهم شود. دختران خواننده به علت ملاحظات اجتماعی محدودیت هایی دارند اما از نظر شرعی می توانند برا خواهران خوانندگی داشته باشند. ما که از شرع نمی توانیم بالاتر برویم.در سایر زمینه ها نیز اگر محدودیتی باشد بر اساس ضوابط رفع خواهدشد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز