پشتیبانی سازمان اوقاف از دانش آموزان نخبه با تشکیل صندوق حمایت از دانش بنیان ها

۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۵۴۵۶
پشتیبانی سازمان اوقاف از دانش آموزان نخبه با تشکیل صندوق حمایت از دانش بنیان ها
رئیس سازمان اوقاف گفت: صندوق حمایت از دانش‌بنیان‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده و ما پشتیبان در این عرصه هستم؛ دانش‌آموزان نخبه با قدرت، کار علمی خود را پیش ببرند؛ ما هم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (یکشنبه ۱۵ آبان) در شصتمین سال جایزه البرز و تجلیل از برترین دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ سال قبل فردی در شمال غرب ایران دانشگاهی تأسیس می‌کند که علوم مختلف در چهار ضلع آن ارائه می‌شده و از آن به نام ربع رشیدی یاد می‌کنند. یکی از دانشمندان اتریشی این‌گونه عنوان می‌کرد که ایران مهد علم و تولید دانش است و در گفتار خود از ربع رشیدی برای این امر مصداق می‌آورد.

وی افزود: عقل مدیریت بکار گیری علم‌ است. شما دانش‌آموزان نخبه کشور چنانچه عالمانی ژزف اندیش و با قدرت تفکر باشید، می‌توانید دنیا‌ را متحول کنید. هر فرد دغدغه ویژه خود را دارد. برخی خانواده، برخی جامعه و بعضی دغدغه بشریت دارند. شما می‌توانید با تعقل و تفکر بر روی معادلات جهانی تأثیرگذار باشید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: وقف در عصر حاضر تحولات فراوانی داشته است. وقف می‌تواند به بهینه‌سازی زندگی ایرانیان کمک کند و برای بهینه‌سازی بشریت در آینده برنامه دارد. نیات واقفان در طول تاریخ اینچنین بوده و نشان دهنده این موضوع است.

خاموشی تصریح کرد: امروز وقف در حوزه انرژی، بکارگیری آب به روش صحیح، کشت‌ و زرع در عمق خاک، استفاده از ظرفیت آب خلیج فارس که در صورت استفاده صحیح بیش از نفت تأثیرگذار خواهد بود، تولید انرژی پاک، ابزار مورد‌ نیاز کشور، تولید تجهیزات پزشکی و قطعات فنی مورد نیاز و ارزان‌سازی این‌ قطعات ورود جدی داشته است.

وی بیان کرد: صندوق حمایت از دانش‌بنیان‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده و با بیش از ۳۵ شرکت دانش‌بنیان، قرارداد مشارکت داریم. سازمان اوقاف، سازمانی پشتیبان در این عرصه است.‌ شما دانش‌آموزان نخبه با قدرت، کار علمی خود را پیش ببرید؛ ما نیز به شما کمک خواهیم کرد. فقط درس بخوانید و با تفکر و تعقل عمیق زمینه بالندگی‌‌ و توسعه ایران اسلامی را فراهم کنید.

خاموشی اظهار کرد: دشمن امروز از درون ما را تهدید می‌کند اما بدانید که ما با تفکر صحیح این مرحله را پشت سر می‌گذاریم. مردم ما فهیم هستند. شما بدانید نظام‌ استکبار خونریز است و ما باید عزت و اقتدار و قدرت ملی را با علم اندوزی و تفکر صحیح پیش ببریم. دانش‌آموزان شکل‌دهنه آینده بوده و مرزهای آینده جهان، مرزهای علمی است. ما باید امیدوارانه این راه را پیش ببریم.

انتهای پیام/

 

نظر شما