با مافیای دستفروشان برخورد شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۰:۳۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۹۶۳۱۹
با مافیای دستفروشان برخورد شود
عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: مافیای دستفروشان که تعداد اندک با آسیب‌ های گسترده هستند برخورد شود، با توجه به تورم و شرایط اقتصادی دستفروشان با مشکل مواجه هستند لذا از برخورد ناشایست با آنها اجتناب کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود درخصوص بازدید از شرکت حریم‌ بان شهربان شهرداری تهران گفت: شرکت حریم‌ بان شهربان شهرداری به منظور ایجاد نظم در حفظ حریم شهر تاسیس شده است که در راستای عمل‌ به وظایف خود در برخورد و ‌مقابله فساد باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به حریم شهر در برخی مناطق به ویژه حاشیه شهر  افزود: از شرکت شهربان حریم‌بان انتظار داریم به دور از هرگونه مماشات به وظایف قانونی خود عمل کند، شهرداری با توجه به اعتماد شهروندان و شورای شهر موظف است بر اساس قانون از حریم شهر حمایت و حفاظت کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید با مافیای دستفروشان که تعداد اندک با آسیب‌ های گسترده هستند برخورد شود، ادامه داد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی تعداد زیادی از دستفروشان با مشکل مواجه هستند لذا از برخورد ناشایست با آنان اجتناب کنید.

نجفی از هیئت دولت و وزیر کار نیز درخواست کرد که تمهیداتی را در خصوص اشتغال افراد غیربومی در استان‌های خود اتخاذ کنند تا از مهاجرت به شهر تهران جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص مشکلات کارکنان شرکت حریم‌ بان شهربان گفت: کمبود امکانات نرم و سخت افزاری برای راه اندازی سامانه هوشمند سازی بعد از حمله هکری یکی از چالش‌های این مجموعه است که نظارت را با مشکل مواجه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عمل به قانون یکی از تاکیدات شورای ششم است، اما به همان اندازه هم باید به تکریم شهروندان در انجام ماموریت توجه شود، ادامه داد: برخورد قانونی با تخلف برای برخی شهروندان ناخوشایند است لذا در این موارد نباید هیچ‌گونه رفتار نامناسب که شأن شهروندان را مورد سوال قرار دهد صورت بگیرد.

نجفی با اشاره به ضرورت حمایت حقوقی از کارکنان حریم‌ بان شهربان در هنگام ماموریت افزود: در موارد متعدد کارکنان این شرکت در انجام وظایف خود در برخورد با متخلفان مورد ضرب‌ و شتم و خشونت و تعرض قرار می‌گیرند و از مجموعه شهرداری و شهردار تهران میخواهم اقدامات لازم را در خصوص احصای چالش‌های مطرح شده که نیازمند تعامل با سایر نهادها از جمله قوه‌قضائیه، تعزیرات و نیروی انتظامی است را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما