تا سال ۲۰۳۰ یک مورد از هر ۹ نفر دیابت می گیرد/ کاهش هزینه های دیابت با غربالگری

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۴:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۴۰۰۱۶۳
تا سال ۲۰۳۰ یک مورد از هر ۹ نفر دیابت می گیرد/ کاهش هزینه های دیابت با غربالگری
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی شدید شیوع دیابت، گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و تا سال ۲۰۳۰، یک مورد از هر ۹ نفر به دیابت مبتلا خواهد شد که این امر فشار مضاعفی بر سیستم‌های بهداشتی وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کوروش اعتماد مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی شدید شیوع دیابت، گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و تا سال ۲۰۳۰، یک مورد از هر ۹ نفر به دیابت مبتلا خواهد شد که این امر فشار مضاعفی بر سیستم‌های بهداشتی وارد می‌کند.

وی افزود: این بیماری ممکن است در مدتی طولانی بدون علامت بوده و در هنگام تشخیص، درجاتی از عوارض بیماری ایجاد شده باشد.

اعتماد تخمین هزینه‌های مداخلات پیشگیرانه را بسته به منطقه و شرایط ارائه خدمت و قیمت تمام‌شده آن، در هر کشور متفاوت دانست و ادامه داد: در ایران برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت شامل اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش، غربالگری وجود عوامل خطر بروز بیماری دیابت، انجام آزمون غربالگری بیوشیمیایی، تشخیص بیماری، مراقبت و ارزشیابی است.

وی با اشاره به روش‌های موثر غربالگری با توجه به نتایج مطالعات، افزود: غربالگری دیابت یکی از هزینه‌اثربخش‌ترین غربالگری‌ها است و در سنین بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: سازمان جهانی بهداشت و فدراسیون بین‌المللی دیابت نیز غربالگری، بیماریابی و مراقبت بیماران و همچنین درمان بیماری‌های همراه، به‌خصوص فشارخون بالا و اختلالات چربی خون را در افراد با عامل خطر بالا توصیه می‌کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با یادآوری نقش مهم متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در چگونگی تشخیص زودهنگام بیماری و ارائه بهترین مراقبت ممکن، تاکید کرد: دسترسی بیماران دیابتی به آموزش مداوم مرتبط با درک وضعیت خود و انجام خودمراقبتی روزانه ضروری برای حفظ سلامتی و جلوگیری از وقوع عوارض، نیاز مهم و قابل توجه این بیماران است.

اعتماد افزود: امسال، دومین سال از دوره سه‌ ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ با تمرکز بر دسترسی به مراقبت از دیابت است و کمپین امسال بر نیاز به دسترسی بهتر به آموزش با کیفیت دیابت برای متخصصان سلامت و افرادی که با دیابت زندگی می‌کنند، متمرکز است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز