در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل تربیت نیروی انسانی است

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۰۹:۴۸:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۳۴۷۷
در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل تربیت نیروی انسانی است
معاون آموزش متوسطه گفت: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و این نیروی انسانی در مدارس و توسط معلمان تربیت می‎شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این پژوهش‎سراها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می‎گیرد و همچنین بستری فراهم می‎شود که ارتباط دانش آموزان با دانشگاه ‎ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار می‎شود و فرصتی را برای ثبت اختراعات دانش آموزان به وجود می‎آورند. 

کاظمی افزود: در این دوره از جشنواره یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور در دروه ‎های تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و این فرصت فراهم شد که دانش آموزان استعدادها و ایده‎ های خود را بشناسند و ارائه دهند. 

وی گفت: باید کارکرد پژوهش‎سراها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه ‎های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود. امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، لذا در این سال طبیعتا باید بیشتر به این مقوله بپردازیم. 

کاظمی گفت: عزیزان ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه‎ های آینده مربوط به نسل نوجوان و جوان ما است. امروز باید این نسل برای دهه ‎های آینده تربیت شوند تا بتوانند آینده کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند. 

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و این نیروی انسانی در مدارس و توسط معلمان تربیت می‎شوند.

انتهای پیام/

نظر شما