انتقاد شورای شهر از عدم وجود رویه یکسان در فعالیت مراکز کارآفرینی شهرداری

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۰۳۹۹۲
انتقاد شورای شهر از عدم وجود رویه یکسان در فعالیت مراکز کارآفرینی شهرداری
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شواهد میدانی، حاکی از عدم وجود رویه یکسان و اعمال سلیقه در فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی و تبدیل این مراکز به غرفه‌ های تولیدی بدون توجه به گفتمان کارآفرینی اجتماعی و تسهیل و توسعه کسب و کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و نهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال در برابر ولز در جام جهانی 2022 قطر اظهار کرد: امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران با کسب امتیاز در بازی آینده خود بتوانند به عنوان نماینده مردم ایران اقتدار و شایستگی فنی و اخلاقی خودشان را به جهانیان نشان دهند و به مرحله بعد صعود کنند.

شمس‌احسان با اشاره به طرح موضوع محله نفرآباد در صحن شورای شهر گفت: باید موضوعات و مشکلات محلات دیگری همچون خلازیر، هرندی و فرحزاد در دستور کار قرار گیرد؛ توجه به این محدوده‌ها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع فضاهای بی دفاع شهری می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و ورزشی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در این محدوده‌ ها باید در دستور کار و مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیکاری، فقدان شغل مناسب و متناسب با نیروهای شاغل و آماده به کار، یکی از ریشه‌ های اصلی بروز و شیوع آسیب‌ های اجتماعی است، گفت: گره گشایی از این مشکل مستلزم اتخاذ تدابیر جامع در حوزه تسهیل‌گری و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال است.

شمس‌احسان اضافه کرد: کارآفرینی به‌عنوان فرایند ایجاد ارزش از طریق تشکیل مجموعه منابع که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس مصوبه توسعه ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران مصوب ۱۳۸۸ و آئین نامه متناظر آن مصوب ۱۳۹۴ ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها، سیاست‌های اجرایی آن برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش رقابت‌پذیری یکی از وظایف و رسالت‌های شهرداری تهران است.

وی اضافه کرد: حسب مصوبات و قوانین ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر تهران، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به عنوان متولی و سیاستگذار این حوزه در بدنه مدیریت شهری تعیین شده است.

شمس‌احسان خاطر نشان کرد: شواهد میدانی، حاکی از عدم وجود رویه یکسان و اعمال سلیقه در فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی و تبدیل این مراکز به غرفه‌ های تولیدی بدون توجه به گفتمان کارآفرینی اجتماعی و تسهیل و توسعه کسب و کار است.

وی اضافه کرد: در حداقلی‌ترین شکل ممکن، صرفاً این نیروها بدون توجه به توانمندسازی، پایدارسازی شغلی و ترغیب ایجاد کسب و کار بوده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران تقاضا می‌شود ضمن اهتمام به تدوین دستورالعمل‌های اجرایی ویژه هر مرکز، گفتمان کارآفرینی اجتماعی در ماهیت ایجاد و واگذاری این مراکز مورد تاکید قرار گیرد و مرزبندی مشخص این مراکز با سایر زیرساخت‌های دراختیار شهرداری تهران، که توانمندسازی و توسعه اقتصاد شهری، تسهیل، بسترسازی و توسعه کسب وکار و ارائه‌ی خدمات تسهیل گری در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد است، مورد توجه باشد.

شمس احسان  تاکید کرد: به‌منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی و شیوه نامه‌های واگذاری این مراکز در زمان مناسب مقتضی است.

انتهای پیام/

نظر شما