نمای ساختمان های تهران مانند پادگان های نظامی شده است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۲:۳۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۴۰۳۸
نمای ساختمان های تهران مانند پادگان های نظامی شده است
اعضای شورای شهر تهران لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جریان یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه پاکت حجمی گفت: این لایحه با استناد به مصوبه شورای شهر تهران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این پاکت بر اساس تعداد طبقات و با لحاظ رعایت تراکم مجاز ساختمان در پهنه‌های مسکونی است و تعاریفی مانند توده گذاری، حیاط بیرونی، حیاط پشتی، خط آسمان خط ساختمان، ضریب اشغال و عقب نشینی در این لایحه تعیین و تکلیف شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: الزامات مد نظر این لایحه توجه به حقوق مجاورت و مشرفیت و مواردی که منجر به ارتقای سیما و زیبایی شهر تهران می‌شود،است، این لایحه زمینه خوبی را برای طراحی خلاقانه معماران ایجاد می‌کند و در بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.

مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران  نیز در واکنش به این لایحه با تاکید بر اینکه این لایحه برای همه ساختمان‌های تهران موضوعیت ندارد و ممکن است در برخی ساختمان‌ها به دلیل نوع نگاه معمارانه، بخشی از پلاک‌ های در حال ساخت، استقبال کنند، تصریح کرد: این نوع معماری کیفیت فضای ساخت را افزایش می‌دهد و همانطور که گفتم برای همه عمومیت ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد به وضعیت نمای برخی ساختمان‌ها، گفت: امیدوارم این مسئله سبب شود که برخی نماها که به مانند ساختمان‌های پادگان‌های نظامی شده وضعیت‌شان بهبود یابد. هر چند که باید این مسئله به طور دقیق بررسی شود و هر گونه تخطی جرم محسوب شود. نه اینکه هر کس هر کاری در نما کرد بگویند که این در شورای شهر تصویب شده است.

در ادامه این لایحه با ۱۷ رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز