حل مشکل حریم راه آهن مطالبه مردم است

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۲:۰۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۸
حل مشکل حریم راه آهن مطالبه مردم است
اعضای شورای شهر تهران درخواست رسیدگی به حریم راه آهن را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران  امروز در نطق پیش از دستور خود در  یکصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از محله علی‌آباد شمالی و نازی‌آباد شرقی اظهار کرد: عبور خط راه‌آهن شرق کشور این محله را به دو بخش تقسیم کرده و این در حالی است که در سه منطقه 16، 17 و 18 که خط راه‌آهن از وسط محله می‌گذرد از آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و ... ایجاد شده توسط راه آهن گلایه دارند.

وی با اشاره به گسترش حریم راه آهن به 100 الی 110 متر اظهار کرد: این افزایش حریم زندگی ساکنان اطراف خط راه آهن را تحت تاثیر قرار داده و آنها خواستار تعیین تکلیف حریم هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه سرانه سبز این محلات بالاست و به دلیل ارز بالای معابر و استاندارد سازی خیابان‌ها شاهد هستیم که نوسازی بافت فرسوده با سرعت ادامه دارد، گفت: البته نوسازی بافت فرسوده در همه سطح محلات به جز حریم راه آهن است.

امانی ادامه داد: مردم محله از خرابی تک پل مکانیزه این محله انتقاد دارند و در گزارشی که از سازمان زیباسازی دریافت کردم متوجه شدم که از 480 مکانیزه هنوز 100دستگاه خرابی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر این مساله حل شود.

وی با بیان این‌که مردم خواستار حل مشکل ستون‌های برق مزاحم هستند، تصریح کرد: مطالبه اصلی مردم حل مشکل حریم راه آهن است.

 میثم مظفر  عضوشورای شهر تهران نیز در واکنش به این گزارش گفت: در محله علی‌آباد هیچ بوستان محلی وجود ندارد و همچنین کلانتری در این محله نیست و باید حریم راه‌آهن مشخص شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران  نیز در واکنش به این گزارش اظهار کرد: راه‌آهن آنجا بوده و بعدا مردم در حریم آن خانه ساختند؛ اما باید بحث حریم راه آهن تعیین تکلیف شود که این مهم در هیات دولت تعیین تکلیف خواهد شد و امید است هرچه سریع‌تر دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

 مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران نیز با بیان این‌که بر اساس استاندارد های جهانی اگر مردم 15 دقیقه پیاده روی کنند باید به فضای سبز برسند، گفت: سرانه فضای سبز در تهران 16 متر است؛ اما بحث توزیع عادلانه سرانه فضای سبز مدنظر است که در مورد مناطق فاقد بوستان و یا مناطقی که سرانه فضای سبز آنها پایین است، باید فکری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما