نحوه محاسبه بهای خدمات مدیریت پسماند اصلاح شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۲:۴۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۴۸۸۱
نحوه محاسبه بهای خدمات مدیریت پسماند اصلاح شد
اعضای شورای شهر تهران با لایحه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی با 15 رای موافق در یکصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در  یکصد و دهمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه اصلاحیه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی را با پیشنهاد مهدی چمران ریاست شورا و رای اکثریت اعضاء در دستور کار خود قرار دادند که در همین راستا چمران اظهارکرد: با توجه به این‌که همین الان نیز برای تصمیم گیری این موضوع دیر شده، بهتر است که علی‌رغم این‌که از روز گذشته این موضوع در دستور کار قرار نگرفته امروز با موافقت اعضاء در دستور کار قرار بگیرد تا پیرینت فیش‌های خدمات مدیریت پسماند هرچه زودتر چاپ و به دست شهروندان برسد.

آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره گفت: از سال 1401 بدهی معوقات بهای خدمات مدیریت پسماند عادی مؤدیان طی سال‌های 1393 تا 1399 مطابق سال 1399 و سال‌های 1400 و 1401بر مبنای سال محاسبه بهای خدمات پسماند اخذ خواهد شد.

در ادامه چمران بار دیگر تاکید کرد: بهتر است همانند قبوض برق، آب و گاز که پیامک یادآوری پرداخت ارسال می‌شود شهرداری تهران نیز سامانه‌ای را طراحی و راه اندازی کند که نسبت به پرداخت عوارض پسماند به شهروندان پیامک یادآوری ارسال کند.

اقراریان  عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد ریاست شورا مبنی بر راه اندازی سامانه یادآوری پرداخت، اظهار کرد: سامانه ارتباطی ما با مردم دچار اختلال است و در حوزه‌های دیگر نیز این موضوع قابل مشاهده است. در گذشته شورایاری‌ها و برخی ارتباط‌ های دیگر با شهروندان وجود داشت و سعی شده بود با بدنه مردم ارتباط خوبی برقرار شود ولی در حال حاضر متاسفانه سامانه ارتباطی شهروندان و مدیریت شهری دچار اختلال است.

وی تاکید کرد: باید شهر را با منابع پایدار اداره کنیم که یکی از آنها اخذ عوارض‌ها و بهای خدمات است. در ادوار گذشته بر اساس خدماتی که ارائه شده، برخی افراد عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند حال چرا باید امروز به فردی که به وظیفه شهروندی خود عمل نکرده است، تخفیف داده شود؟

اقراریان ادامه داد: امروز در تهران 9000 اتوبوس براساس سند جامع ترافیک تهران نیاز داریم. هزینه این اتوبوس‌ها باید از کجا تامین شود؟ لذا منابع از همین عوارض اخذ می‌شود. برهمین اساس پیشنهاد من این است که این عوارض براساس محاسبه سال 1401 انجام شود تا درآمدهای شهرداری کاهش پیدا نکند.

عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این لایحه اصلاحیه گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که افراد خوش حساب که روند عادی شهر را محقق می‌کنند مستحق توجه بیشتری از سوی شورای شهر تهران است.

پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی اصلاحیه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی اظهار کرد: باید تبصره‌ای اضافه شود که شهرداری مکلف شود در راستای حذف قبوض کاغذی افرادی که از سامانه‌های الکترونیک قبوض خود را پرداخت می‌کنند شامل پنج درصد تخفیف شوند.

چمران در ادامه و در پاسخ به پیرهادی اظهار کرد: از سال آینده همه به صورت الکترونیک باید قبوض خود را پرداخت کنند و این قبوض حذف خواهند شد و فقط امسال پیرینت کاغذی داده می‌شود لذا دادن تخفیف به شهروندان معنی و دلیلی ندارد.

مصوبه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی در سیصد و سومین جلسه رسمی شورای شهر تهران در دوره پنجم در تاریخ 30 خردادماه سال 1400 با رأی اکثریت اعضای شورا به تصویب رسیده بود که امروز اعضای شورای شهر تهران با 15 رأی موافق با اصلاحیه این مصوبه موافقت کردند.

  اعضای شورای شهر تهران همچنین در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران انتخاب یک نفر از اعضای شورای شهر تهران جهت عضویت در کارگروه راهبردی بانک زمین منطقه 22 را در دستور کار داشتند که نهایتا پس از بحث و بررسی شربیانی با 15رأی موافق برای عضویت در کارگروه راهبردی بانک زمین منطقه 22 انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز