استفاده از همه ظرفیت دانشگاه ها در برگزاری آزمون های سراسری

۱۴۰۱/۰۹/۱۱ - ۱۲:۴۷:۲۸
کد خبر: ۱۴۰۵۸۸۱
استفاده از همه ظرفیت دانشگاه ها در برگزاری آزمون های سراسری
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: لازم است در برگزاری آزمون سراسری از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده شود. تمام امکانات متعلق به مردم بوده و برگزاری آزمون سراسری نیز امری ملی است و باید از هر امکانی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات وفناوری که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست نمایندگان تام‌الاختیار حضور داشت، گفت: صیانت ازحقوق داوطلبان و فرزندان ایران اسلامی وظیفه مسئولان آموزشی است و باید به نحو شایسته‌ای از منافع این عزیزان مراقبت شود تا زمینه و بستر رشد شان فراهم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: باید به نحو شایسته، بهترین و شایسته‌ترین داوطلبان به دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی راه یابند و لازم است در برگزاری آزمون سراسری از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده شود. تمام امکانات متعلق به مردم است و برگزاری آزمون سراسری نیز امری ملی است و باید از هر امکانی استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت قانون و دستورالعمل‌ها و همت مسئولان ذیربط آزمون سراسری با سلامت کامل برگزار شود و ادامه داد: هیچ امکانی از تخلف نباید وجود داشته باشد و نظارت کامل بر مخازن دفترچه سوالات و پاسخنامه ها در حوزه های برگزاری آزمون و  همه فرایندها اعمال شود به گونه‌ای که سرمایه اجتماعی و اعتبار سازمان سنجش حفظ و ارتقا یابد و امیدواریم آزمون سراسری سال 1402 با بهترین کیفیت برگزار شده و رضایت داوطلبان عزیز را فراهم آورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست از مسئولان و کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور و مسئولان دانشگاه‌ها و نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌ها تقدیر کرد.

زمینه برای برگزاری آزمون های هوشمند سال آینده فراهم می شود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این نشست گفت: برگزاری آزمون سراسری یک اقدام ملی بوده و نیازمند وفاق ملی است که برگزاری مطلوب آن همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مسئولان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را می‌طلبد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص چگونگی برگزاری آزمون‌های سراسری در حدود 22 کشور جهان از جمله ایران، بیان کرد: در کشور چین آزمون ورودی دانشگاه ها با شرکت حدود12 و نیم میلیون نفر نخستین آزمون گسترده جهان برگزار می‌شود و در ایران نیز سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آزمون‌های سراسری با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

وی  با اشاره به جایگاه ویژه نمایندگان تام‌الاختیار در برگزاری آزمون‌ها، ادامه داد: سازمان سنجش علی‌رغم تعدد آزمون‌ها به خصوص برگزاری آزمون سراسری سال 1402 در دو نوبت برنامه‌ریزی مناسبی برای هموار ساختن پذیرش عادلانه داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش دارد.

پور عباس خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال 1402 در دو نوبت در دی ماه سال 1401 و تیر ماه سال 1402برگزار می‌شود و لازم است همکاری و تعامل مناسب و گسترده‌ای بین سازمان سنجش و روسای دانشگاه‌ها برای برگزاری این آزمون صورت گیرد. مبنای برگزاری این آزمون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو و بر این اساس روسای دانشگاه‌های معین به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت خواهند کرد.

 رئیس سازمان سنجش با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌ها هوشمند و بدون کاغذ در آینده گفت: روسای دانشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب می‌توانند زمینه برگزاری آزمون‌های برخط و هوشمند را برای سال های آینده فراهم کنند که این اقدام بسیاری از مشکلات برگزاری آزمون‌ها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز