طرح ارزش مالکانه برای فرهنگیان تصویب شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۵:۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۶۷۹۴
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان 10 سال است که منتظر تصویب طرح ارزش مالکانه هستند که این طرح در هیئت امنا تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست خبری که با محوریت ارزش مالکانه برگزار شد، با اشاره به ایام تصویب قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی دارای چند ره آورد از نظر شفاف سازی، حقوق شهروندی و ارزش گذاری است و مسئولان مکلف هستند با رعایت حقوق شهروندی پاسخگو به مردم باشند.

وی در ادامه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان بازنشسته و شاغل کشور است و دارای دو دسته سهام دار از فرهنگیان است؛ در ۲۷ سال گذشته معلمانی عضو صندوق شدند که ماهانه حق بیمه خود را پرداخت و در بازنشستگی بخشی از حقوق خود را دریافت کردند و بخشی از آن باقی مانده است، اعضای همچنان فعال هستند و ماهانه حق بیمه خود را پرداخت می کنند، دولت مبلغی را واریز می کند و صندوق فعالیت اقتصادی هم انجام می دهد؛ این منابع نیاز های مالی صندوق را تأمین می کنند.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره فعالیت های اقتصادی این صندوق گفت: امروز صندوق دارای چهار هلدینگ در زمینه بازار سرمایه، پتروشیمی، ساختمان  و خدمات و اقتصاد دیجیتال است که دراین چهار هلدینگ ۶۰ شرکت وجود دارد و با این حال صندوق با چالش های سهام داری، اصلاح نظام سرمایه گذاری، بدهی های گوناگون به مجموعه اقتصادی، بدهی هایی به شرکت پتروشیمی و وزارت نفت، نا متوازنی نقدینگی، عدم وجود سامانه شفافیت بین صندوق و سهام داران و پروژه های نیمه کاره ای که برای تکمیل به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، روبرو بوده است.

وی ادامه داد: تکلیف تیم مدیریت فهم این چالش هاست و باید با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر بهبود گام بردارد. همچنین مسائل پیچیده، سنواتی و سنگین در طول مدت شکل گرفته که حل این چالش ها در زمان کوتاه امکان پذیر نیست اما با فهم، برنامه ریزی و با درنظر گیری ظرفیت های استراتژی می توان به حل مسئله کمک کرد.

نجف پور با اشاره به چالش تاخیر طولانی مدت در تعیین، تقویم و تحویل ارزش مالکانه گفت: فرهنگیان 10 سال است که منتظر تصویب طرح ارزش مالکانه هستند که این طرح در هیئت امنا تصویب شده است.

 بانک سرمایه به زودی احیا می شود

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان از احیای بانک سرمایه روند خوبی در این سه ماه اخیر داشته است، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی هماهنگی های لازم با بانک مرکزی، دولت، مجلس انجام شده است و در چند روز آینده به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می رسد.

وی افزود: دیون ۱۰ هزار میلیارد ارزی که با مذاکره با شبکه و نظام بانکی با نرخ مناسب تعویض کردیم که برای معلم از نظر اقتصادی ره آورد خوبی است.

نجف پور درادامه بیان کرد: در حوزه اصلاح سرمایه گذاری برای تهیه اینفو مناسب با رویکرد آینده نگری  با نخبگان اقتصاد جلسه ای گذاشته شد. همچنین با تعدادی از افراد متخصص پتروشیمی برای حل و بهبود سود شرکت های پتروشیمی برگزار شد  و تصمیم هایی در زمینه بهبودی اخذ شد.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: تیم راهبردی حقوقی برای تعیین تکلیف پرونده ها شکل گرفت  تا از جنبه های مختلف بررسی شود و راهکار هایی برای برون رفت از ریسک تنظیم شد، راه های ارتباطی با حاکمیت ایجاد شود.

وی با بیان تاکید رهبر به دولت، مجلس و آموزش و پرورش برای اقتصاد فرهنگیان عنوان کرد: از نظر قوانین وضع شده و دولت انقلابی باید ظرفیت حاکمیتی برای حمایت از فرهنگیان ایجاد ایجاد کنیم.

نجف پور کردی با اشاره به اینکه تلاش مدیران گذشته بر اجرای طرح ارزش مالکانه بود، افزود: اجرای طرح ارزش مالکانه طی سالهای گذشته با مشکلاتی نظیر وجود پرونده های قضایی، نبود سهام آزاد، عدم تعیین ارزش و در زمان تحویل ارزش ملک مشکل مالیات رو به رو بوده است به همین دلایل امکانات لازم برای ورود شرکت ها در بورس نبود.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اقدامات لازم برای اجرا در این پنج سال برای اجرای طرح ارزش مالکانه ادامه داد: با رویکرد و مطالبه سنگین فرهنگیان در ۱۰ سال و با برگزاری ۵۰۰ ساعت جلسه با هئیت امنا آسیب های این طرح و ۱۰ شیوه های تعیین ارزش درمدت ۲ ماه بررسی و سرانجام هفته پیش طرح ارزش مالکانه تصویب شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از ورود ۹ شرکت اقتصادی به بورس تا سال آینده به صورت تک به تک خبر داد.

وی با اشاره نفع این طرح برای فرهنگیان عنوان کرد: آن چیزی از پدیده اجتماعی در جامعه وجود دارد ناشی از وجود ابهام، دوگانگی، دغدغه است که حقیقت ندارد اما در ذهن جوانان نشسته است زیرا دل نگرانی های فرهنگیان مرتفع می شود و برای فرهنگیان میزان ارزش مالکانه به زودی شفاف می شود که این سهام قابلیت نقد شدن دارد.

نجف پور از طراحی و اجرای ۱۰ طرح تشویقی خبر داد و گفت: افرادی برگه سهام در دست دارد و خواهان جداشدن از صندوق نیست.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از طرح خودرو و مسکن برای فرهنگیان خبرداد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز