خزعلی: دختران و پسران معترض فرزندان من هستند/ مساله اجازه خروج از کشور بانوان در حال بررسی فقهی و حقوقی است

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۶:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۷۲۶۲
خزعلی: دختران و پسران معترض فرزندان من هستند/ مساله اجازه خروج از کشور بانوان در حال بررسی فقهی و حقوقی است
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره مساله اجازه خروج از کشور بانوان گفت: این موضوع در حال بررسی فقهی و حقوقی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۴ آذرماه در گفت و گوی آزاد با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برنامه معاونت زنان به صورت ستادی است و قدرت اجرایی ندارد و پست های محدودی را شامل می‌شود. ۱۸ پست در اختیار معاونت است و با نیرو و بودجه کم معاونت باید کار را پیش ببرد.

وی افزود: در سال گذشته تلاش شد تا معاونت زنان از جنبه تشریفاتی و سیاسی خارج شود و تاثیرگذار باش. همچنین تلاش شد تا بسیاری از قانون هایی که به نفع زنان نوشته شده اما امکان ظهور و بروز نداشته را اجرایی کنیم گرچه زیاد نبوده اما توانستیم تحرکی ایجاد کنیم.

خزعلی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی اعتباراتی تخصیص داده شده بیان کرد: در بخش سیاست گذاری و تدوین لوایح بسیاری از قوانین در دست اصلاح است. یکی از اصلاحات قوانین ما این بوده که ارائه کارنامه به ولی را لغو کردیم و کارنامه و پرونده دانش اموز به مادر هم داده می‌شود علاوه براین در بخش اصلاح قوانین اصلاح ساختار بود که ساختار مشاورین ارتقا پیدا کرد همچنین بخشی از تکالیفی که معطل مانده و اجرا نشده بود معاونت ورود کرد که در کمیسیون مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است.

معاون زنان رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار را به عهده گرفت عنوان کرد: برنامه هایی برای ازدواج ویژه دهه شصتی ها و در بخش خانواده و جمعیت جشنواره ها تشکیل شد و آسیب های مرتبط با طلاق در بخش زنان و خانواده که متاسفانه افزایش یافته، برنامه هایی در نظر گرفتیم.

وی با تاکید بر حمایت از نخبگان زن خاطرنشان کرد: زیست زنان و مردان فرقی ندارد و هردو باید با احترام و فراهم کردن شرایطی که استعداد آنان شکوفا شود و با حفظ کرامت انسان ها هر قانونی باید اجرا شود.

خزعلی ادامه داد: ما در همه بخش ها ضعف داریم و هم خانم ها باید فعالیت بیشتری کنند و هم آقایان زمینه را برای بروز فعالیت ها آماده کنند.

یکی از کارهای مطلوب دولت در شورای عالی ریاست جمهوری این بود که خانم ها را عضو کردند تا در تصمیم گیری های کشور نقش داشته باشند اما باید فعالیت زنان هم بیشتر فعال شود.

معاون امور زنان با اشاره به اینکه کمیسیون مقام زن ایران را به عضویت پذیرفت گفت: ما در سال گذشته فعالیت خوبی را در این کمیسیون داشتیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دختران و پسران معترض را بچه های خودم میدانم و خودم را هنوز دانشجو میدانم. اعتراضات و نقد دانشگاهی در گوشت و پوست و استخوان من عجین شده است چرا که همیشه در فعالیت سیاسی و فرهنگی دانشگاه فعالیت داشتم. در این بین محرومیت هایی برای زنان بوده و من هم چشیدم و سعی کردم حتی زمان شرکت در مسابقات با اسم مستعار شرکت کنم تا به نسبتم نگاه نشود و به توانایی ام توجه شود.

خزعلی تشریح کرد: یکی از مباحثی که باعث تبعیض می شود فرهنگ حاکم در جامعه است و نیاز است زن و مرد برای رفع آن تلاش کنند. لازم است آقایان میدان را برای رشد خانم ها باز بگذارند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانجویان درباره کودک همسری بیان کرد: در بحث کودک همسری من با بالغ همسری موافق هستم. در برابر ازدواج اجباری باید ایستادگی شود.

خزعلی تصریح کرد: ما پلیس امنیت اخلاقی داریم گشت ارشاد نداریم و ما این شیوه اجرایی را قبول نداریم؛ آنچه در شورای عالی مصوب شده این نبوده است.  مساله اجازه خروج از کشور بانوان در حال بررسی بخش فقهی و حقوقی است. فرزندم دو تابعیتی نیست و فرزندم از خارج کشور برگشت و فرزند او به مدرسه می رود.

معا‌ون امور زنان رئیس جمهور با اشاره به افزایش شرکت دانش بنیان از حدود ۵ هزار به ۷ هزار شرکت بیان کرد: شرکت های نوآوری از ۳۹۱ به ۵۲۰ شرکت رسیده است. کسی منکر گران شدن قیمت کالاهای اساسی نیست. ارز ترجیحی که دولت قبل باید اصلاح آن را انجام میداد، دولت انجام داد این اقدام مثل خودکشی بود تا اقتصاد به روال عادی برگردد. ریل اقتصاد دارد اصلاح می شود، روند صعودی در ترانزیت بین المللی و رشد ۶۸ درصدی را داشتیم.

وی تصریح کرد: اعتزاض ها به حق است. مردم، دانشجویان و زنان حق دارند اعتراض کنند اما کسانی سوار بر موج این عتراضات شده اند و قصد سو استفاده از ان را دارند. ۹۰ درصد دستگیر شدگان در این اعتراضات آقایان اند و تنها ۱۰ درصد خانم ها هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز