برگزاری مسابقات پارالمپیاد بوچیا محلات شهر تهران در منطقه ۷ تهران

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۶:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۷۲۷۸
برگزاری مسابقات پارالمپیاد بوچیا محلات شهر تهران در منطقه ۷ تهران
معاون امور اجتماعیو فرهنگی منطقه77 تهران از برگزاری دهمین دوره مسابقات پارالمپیاد بوچیا مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همزمان با آغاز هفته افراد دارای معلولیت به میزبانی منطقه 7 تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن راجی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه7 تهران از برگزاری دهمین دوره مسابقات پارالمپیاد بوچیا مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همزمان با آغاز هفته افراد دارای معلولیت به میزبانی این منطقه خبر داد.

راجی در ادامه گفت : بی تردید فعالیت‌های بدنی مستمر و مناسب ویژه افراد دارای معلولیت بر میزان برخورداری آنان از سلامتی و کاهش عوارض ثانویه معلولیت تاتیر محسوسی دارد.

وی به اهمیت سرمایه گذاری در خصوص ورزش ویژه آنها در جامعه گفت: هر چه میزان سرمایه گذاری برای این افراد در یک جامعه بیشتر باشد، آینده بهتری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای مردم و اعضای آن جامعه تضمین می شود، چرا که ورزش معلولین را به سطح جامعه می‌کشاند و زندگی جمعی و آشتی با اجتماع بسیاری از مشکلات و مسائل این افراد را حل می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه7 تهران در ادامه گفت : همزمان با آغاز هفته افراد دارای معلولیت مسابقات پارالمپیاد بوچیا آقایان محلات شهرداری تهران در تاریخ سه شنبه ۸ آذر ماه طبق آئین نامه سازمان ورزش شهرداری تهران و با مشارکت هیات جانبازان و معلولین استان تهران در ۵ کلاس برگزار شد.

 ورزش بوچیا برای افراد دارای معلولیت همانند نیوپاتی فلج مغزی ضایع نخاعی طراحی گردیده ورزشکاران برحسب توانایی های فیزیکی و عملکردیشان در یکی از پنج کلاس به رقابت می پردازند. شیوه این بازی پرتاب توپ های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک بال) می باشد. شرکت کنندگان می توانند توپ ها را برحسب توانایی هایشان با دست یا پا و یا در محدودیت های شدید حرکتی با یک وسیله کمکی (رمپ) پرتاب نمایند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ ها به جک بال به بازیکنان امتیاز می دهد.

این مسابقات با حضور مدیران شهری و خانواده ورزشکاران محلات شهر تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی پیام برگزار و در نتیجه تیمی منطقه ۷ قهرمان و مناطق 9 و 4 هم بر روی سکوی نایب قهرمانی و سومی قرار گرفتند.

شایان ذکر است در پایان به نفرات برتر این دوره از رقابت ها حکم، مدال و جوایز نقدی اهداء شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز