وضعیت تامین واگن مترو تهران مناسب نیست

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۹:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۷۴۰۲
وضعیت تامین واگن مترو تهران مناسب نیست
رئیس شورای شهر تهران گفت: در درجه اول باید به فکر تأمین واگن بود که افراد عادی و معلول بتوانند از آن استفاده کنند وضعیت در تأمین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم برای تأمین واگن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه 15 آذرماه  در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مناسبت سازی اظهار کرد: باید پیش از انجام یک پروژه به مناسب سازی توجه شود.

وی ادامه داد: در سال 85 اولین مصوبه مناسب سازی معلولان در شورای شهر مطرح شد و در ساختمان سازی تغییراتی به وجود آمد باید توجه داشت هر جا تعمیر و بازسازی می‌شود مناسب سازی نیز همزمان صورت می‌گیرد برای مثال خیابان ولیعصر در دوره سوم مدیریت شهری مناسب سازی شد که البته ایرادات آن نیز باید برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان‌گفت: برای سرویس مدارس معلولان فکر شده بود و پس از مدتی تعطیلی، قرار شده مجدداً راه اندازی شود اتوبوس‌ها نیز عموماً دارای رمپ هستند.

چمران  ادامه داد: مترو نیاز به آسانسور دارد و البته ممکن است نصب آسانسور در تمام ایستگاه‌ ها عملیاتی نشود برای مثال ایستگاه تجریش 80 متر عمق دارد و تردد در آن برای افراد عادی نیز تنها با آسانسور و پله برقی میسر است. در ایستگاه‌ های کوچک شاید نتوان در حال حاضر آسانسور نصب کرد اما اجرای برنامه‌ها در این زمینه برای معلولان در دستور کار است.

وی  گفت: در درجه اول باید به فکر تأمین واگن بود که افراد عادی و معلول بتوانند از آن استفاده کنند وضعیت در تأمین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم برای تأمین واگن انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: هنوز قرارداد با چین به اتمام نرسیده و این جای گلایه دارد این قرارداد هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن یک سال و نیم زمان خواهد برد تا واگن‌ها وارد چرخه شوند.

چمران خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی برای پیش پرداخت دارد که یا پرداخت کرده و یا خواهد کرد و مشکلی در این زمینه نیست و دولت باید اقدام کند اما این قرارداد درگیر روند اداری است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز