گفت‌وگوی صریح دانشجویان دانشگاه شریف با شهردار تهران/ زاکانی: دانشجویان درباره رفع فقر، تبعیض و بی‌عدالتی مطالبه گری کنند

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۳:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۷۶۰۹
گفت‌وگوی صریح دانشجویان دانشگاه شریف با شهردار تهران/ زاکانی: دانشجویان درباره رفع فقر، تبعیض و بی‌عدالتی مطالبه گری کنند
شهردار تهران با اشاره به ظرفیت دانشجویی برای مطالبه‌گری علیه ناکارآمدی و پدیده‌های ناپسند اجتماعی گفت: جنبش دانشجویی باید قیام کند. این قیام باید علیه تبعیض، فقر، بی‌عدالتی و مفسده‌ها باشد. اگر دانشجویان تراز خود را بالا نبرند و فریاد نزنند، مسئولان به خواب می‌روند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز سه‌شنبه 15 آذرماه در آستانه فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و در فضایی صریح و بی‌پرده با دانشجویان این دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این جلسه چند تن از دانشجویان، با طیف‌های متنوع فکری نسبت به مسائل حاکم بر دانشگاه صنعتی شریف و مسائل حاکم بر اداره کشور و مدیریت شهر تهران نظراتشان را بیان کردند. عمده محورهای اظهارات دانشجویان به نارضایتی دانشجویان شریف در ماه‌های اخیر، نگرانی از خروج نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها از کشور، کیفیت اداره تهران و نیز تبعیض و فساد در جامعه برمی‌گردد.

در ادامه شهردار تهران ضمن اشاره به ظرفیت دانشجویی برای مطالبه‌گری و قیام علیه ناکارآمدی و پدیده‌های ناپسند اجتماعی گفت: جنبش دانشجویی باید قیام کند. این قیام باید علیه تبعیض، فقر، بی‌عدالتی و مفسده‌ها باشد. اگر دانشجویان تراز خود را بالا نبرند و فریاد نزنند، مسئولان به خواب می‌روند. دانشجویان باید از این ظرفیت استفاده کنند و مسئولان را پاسخگوی ابهامات و سوالات خود کنند.

زاکانی در بخش دیگری از اظهاراتش به سوابق اقداماتش در راستای مبارزه با فساد پرداخت و اظهار کرد: در 20 سال گذشته، برای مبارزه با فساد تلاش کرده‌ام و بیش از 60 بار برای مبارزه با فساد در دادسرا از جمله 7 بار در دادگاه رسمی حاضر شدم. برای اولین بار وزیر اطلاعات را به صحن مجلس احضار کردم. با مرتضوی دادستان تهران، وزیر نفت، دو معاون رئیس‌جمهور و تمام مفسدان اقتصادی با مدارک و ادله قانونی مبارزه قضایی کردم.

شهردار تهران در بخش دیگری از دانشجویان خواست، برای مبارزه با مفاسد از مسیرهای قانونی تلاش کنند و پاسخگویی مسئولان اجرایی کشور را محقق کنند. اگر دانشجو فریاد نزند و غفلت کند، مشکلات تلنبار شده و بر مردم فشار بیاورد و منجر به سوءاستفاده دشمن می‌شود.

زاکانی همچنین به اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: انقلابی که انقدر نامرد هستند که به رفتگر منطقه 5 شهرداری رحم نمی‌کنند و او را مورد اصابت چاقو قرار می‌دهد و به آتش‌نشان ما رحم نمی‌کنند، چطور انقلابی است؟!

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز